معاون استاندار تهران خبر داد:

تحقق 135 هزار فرصت شغلی تا پایان سال جاری

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار تهران با اشاره به تحقق 135 هزار فرصت شغلی تا پایان سال جاری گفت: ایجاد اشتغال پایدار در استان تهران اولویت اصلی کارگروه اشتغال استان در سال 1394 خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰ 09 March 2015

به گزارش ایرنا نعمت الله ترکی در حاشیه جلسه کار گروه اشتغال استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: سند توسعه اشتغال کشور ایجاد 150هزار فرصت شغلی را برای استان تهران پیش بینی کرده است که تا پایان سال 135 هزار فرصت شغلی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به ارائه چند طرح اشتغال از سوی نهاد های مختلف برای توسعه اشتغال پایدار در سال 1394 گفت: در طرح ایجاد اشتغال برای فرزندان شهدا و ایثارگران از سوی بنیاد شهید، فرصت های شغلی مناسبی در اختیار آنان قرار می گیرد ضمن آنکه دیگران نیز می توانند در این طرح ها مشارکت داشته باشند.

ترکی سهم مشارکت امور ایثارگران بنیاد شهید در فرصت های سرمایه گذاری برای اشتغال را 49 درصد اعلام کرد و افزود: سرمایه گذاران دیگر می توانند با سهم 51 درصدی در این طرح ها سرمایه گذاری کرده و فرصت شغلی ایجاد کنند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار تهران با بیان اینکه طرح توسعه پایدار کسب و کار و ایجاد اشتغال (تکاپو) امروز از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران معرفی شده است گفت: مقرر است با امضای تفاهمنامه ای از سوی استانداری تهران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این طرح با نام تکاپو از سال آینده به مرحله اجرا در آید.

وی افزود: این طرح نقش موثری در توسعه اشتغال بخش خدمات و مشاغل خانگی دارد و مطالعات آن به پایان رسیده است.

ترکی با بیان اینکه سه اولویت در راستای این طرح برای استان تهران در نظر گرفته شده است تصریح کرد: ورود به بخش تولید کیف و کفش که استان تهران در این زمینه نقش کلیدی دارد اولویت اول اجرای طرح تکاپو در استان تهران خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار تهران با بیان اینکه اولویت بعدی طرح، ورود به حوزه تولید پوشاک است گفت: این طرح بخش های فرهنگی و گردشگری را نیز هدف قرار داده است.

وی با اشاره به مصوب شدن 740 طرح حوزه مشاغل خانگی در استان تهران و در قالب طرح تکاپو تاکید کرد: کسانی که تمایل دارند در حوزه مشاغل خانگی فعالیت داشته باشند از سال آینده می توانند برای ثبت نام از طریق سامانه های رسمی که بزودی اطلاع رسانی می شوند اقدام کنند.

ترکی گفت: 24 طرح کشاورزی در قالب مشاغل خانوادگی تعریف شده است و حوزه های دیگر نیز دارای طرح های متعددی هستند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار تهران در ادامه با تاکید بر انجام نظارت های ویژه ایام پایانی سال در استان تهران گفت: نظارت ها با همکاری بازرسی استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اصناف و اتحادیه ها و نظارت های بهداشتی به صورت ترکیبی اعمال خواهد شد.

وی تصریح کرد: مردم نیز خود به عنوان ناظر عمل کرده و تخلفاتی را که مشاهده می کنند با تلفن 124 در میان بگذارند.

جلسه کارگروه اشتغال استان تهران به ریاست معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار تهران با هدف بررسی طرح های توسعه اشتغال در سال 1394 در محل استانداری تهران برگزار شد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار