تکمیل برجام با اقتصاد مقاومتی

کد خبر: ۱۲۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۱ 07 November 2015
معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج با اشاره به ضرورت همدلی و انسجام میان گروه های مختلف درون نظام، تاکید کرد: اکنون که برجام هسته ای مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و مقام معظم رهبری نیز آن را تایید نموده اند، با سیاست های اقتصاد مقاومتی تکمیل می شود.
محمد تقی ایرانی گفت: اکنون که مجلس شورای اسلامی و کمیسیون بررسی برجام،آن را بررسی کرده اند، نقاط ضعف آن را شناسایی کرده و پس از تصمیم نهایی ، توافق هسته ای موردتایید رهبری قرار گرفته، قانون آن تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است،  دیگر زمان آن رسیده است که منتقدین برجام، دست از انتقاد به محتوای برجام و به چالش کشیدن تیم هسته ای برداشته و برای برنامه ریزی های آتی کشور در شرایط پساتحریم با تکیه بر سیاست های اقتصاد مقاومتی نظرات و ایده های خود را ارائه دهند.
وی در ادامه به ضرورت آگاه سازی مردم برای شرایط پساتحریم تاکید کرده و گفت: عده ای گمان می کنند با تصویب برجام، دیگرمشکلات اقتصادی کشور حل شده است . بنابراین توقع دارند که مشکلات بیکاری، تعطیلی کارخانه ها ، صادرات و نظایر آن یک شبه حل شده باشد. در حالی که این موضوع عملا غیر ممکن است.
وی افزود: اصلاح ضرباتی که اقتصاد کشور در سال های گذشته خورده است، همراهی مردم و سیاست های اقتصادی مناسب دولت را می طلبد.
ایرانی اضافه کرد: تحریم، تهدید بزرگی برای کشور بود که با درایت تیم هسته ای دولت تدبیر و امید و حمایت مقام معظم رهبری، این تهدید خنثی شد.اما برای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در شرایط پساتحریم ، می بایست به صورت کارشناسی و در طول زمان، برنامه ریزی شود و دولت تدبیر و امید برای دستیابی به یک اقتصاد پویا برنامه دارد.لیکن عده ای آگاهانه یا ناآگاهانه تلاش می کنند با غیرواقعی نشان دادن مطالبات و جنگ روانی اقتصادی دولت را ناکارآمد نشان دهند.
فرماندار کرج در ادامه با اشاره به نقش شوراهای اسلامی در تصمیم گیری های مدیریت شهری گفت: شوراهای اسلامی می بایست با احساس مسئولیت نسبت به مردمی که آنها را انتخاب کرده اند، برای اتخاذ بهترین و مفیدترین تصمیمات در مدیریت شهری عمل کنند.
ایرانی اضافه کرد: تضارب افکار به تحمل و انتقادپذیری باید کمک کندو اختلاف و درگیری مغایر با روح نظام شورایی در کشور است.
وی افزود: اعضای شوراهای اسلامی باید دقت داشته باشند تا درگیر موضوعات جناحی و جریانات سیاسی مختلف نشوند و تنها به فکر اتخاذ بهترین تصمیم برای منافع مردم باشند.خروجی تضارب افکار باید حفظ منافع مردم و آرامش جامعه همراه با تلاش شبانه روزی جهت حل مشکل مردم باشد.
معاون استاندار البرز، بر شناخت اعضای شوراهای اسلامی از توانمندی ها و امکانات و ظرفیت ها و همچنین نابسامانی ها و آسیب های شهر در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و اقتصادی تاکید کرده و گفت: شوراهای اسلامی باید اطلاعات کاملی در خصوص وضعیت شهر خود داشته باشند. نیازهای مردم را بدانند و بر اساس اولویت گذاری این نیازها در مدیریت شهری تصمیم گیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار