46 خادم رضوی به کربلا اعزام شدند

اولین گروه از خادمان بارگاه منور رضوی برای شركت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، عازم كربلای معلی شدند.
کد خبر: ۱۳۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹ 25 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، آئین بدرقه كاروان خادمان بارگاه منور رضوی پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در رواق مباركه دارالكرامه و صحن آزادی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

در این مراسم پس از مرثیه سرایی ذاكر اهل بیت(ع)؛ محمد خوش چهره، خادمان بارگاه ملكوتی حضرت ثامن الحجج(ع) با عرض ارادت و كسب اجازه از محضر ولی نعمتشان در صحن آزادی گردهم آمدند و پس از قرائت صلوات خاصه در میان اشك شوق زائران و مجاوران به سمت فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد حركت كردند.

در حاشیه مراسم بدرقه خادمان اعزامی به راهپیمایی اربعین حسینی، معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوی به خبرنگار ما گفت: برای نخستین بار و با حمایت‌های بی‌دریغ آیت الله واعظ طبسی؛ تولیت عظمای آستان قدس رضوی و پیگیری‌های ویژه قائم مقام محترم، اولین گروه از خدمه بارگاه منور امام رضا(ع) برای شركت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به عتبات عالیات اعزام شدند.

سید خلیل منبتی تصریح كرد: در حال حاضر 46 نفر از خادمان بارگاه منور رضوی برای انجام كارهای مقدماتی و برپایی 4 موكب در مسیر نجف تا كربلا اعزام شدند و 168 خادم دیگر نیز در روزهای آتی به نجف اشرف رهسپار می گردند.

وی با بیان این مطلب كه 30 تریلر و كامیون حاوی بسته های مواد غذایی اهدایی آستان قدس رضوی كه در شركت‌های وابسته به این آستان مقدس تولید شده، وارد كشور عراق شده اند، افزود: خادمان امام رضا(ع) با به اهتزاز درآوردن پرچم گنبد و بارگاه حرم مطهر رضوی و توزیع بسته بندی های متبرك، مسیر راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را با شمیم رضوی معطر می نمایند.

معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوی تاكید كرد: افراد اعزامی از بین 6 هزار و 500 نفر از خدام به صورت قرعه كشی انتخاب شده اند و همگی با لباس متحدالشكل خدمت در این راهپیمایی شركت می كنند.

منبتی همچنین یادآور شد: با همكاری معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی و اداره كل روابط عمومی آستان قدس رضوی تیم فرهنگی و خبری متشكل از روحانیون، قاریان، مداحان و خبرنگاران حرم مطهر رضوی برای برگزاری حلقه های معرفت، جلسات قرآن، برپایی عزاداری و پوشش خبری مناسب به همراه خدمه به كربلای حسینی اعزام می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار