رئیس کل دادگستری استان خبر داد:

ایجاد مجتمع قضایی ویژه جرایم اقتصادی و امور بازرگانی استان/ احکام را طوری اجرا نکنیم که به اقتصاد آسیب بزند

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از ایجاد مجتمع قضایی ویژه جرایم اقتصادی و امور بازرگانی در استان خبر داد و گفت: درصورت فراهم شدن مکان لازم، علاوه بر شعب بازپرسی و شعب دادگاه، شورای حل اختلاف را هم تشکیل خواهیم داد.
کد خبر: ۱۴۹۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳ 22 December 2015
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از ایجاد مجتمع قضایی ویژه جرایم اقتصادی و امور بازرگانی در استان خبر داد و گفت: درصورت فراهم شدن مکان لازم، علاوه بر شعب بازپرسی و شعب دادگاه، شورای حل اختلاف را هم تشکیل خواهیم داد.

به گزارش تابناک کرمانشاه، محمدرضا عدالتخواه در نشست اتاق اصناف و اتاق بازرگانی با رئیس کل دادگستری اظهار داشت: کشور برای رهایی از چالش های بزرگ، می بایست بخش اقتصادی را جدی بگیرد و در همین راستا، دستگاه قضایی طی سال های اخیر اقدامات خوبی در جهت حمایت از سرمایه گذاری و تسهیل فضای کسب و کار انجام داده است.

وی افزود: مشکل عمده صنایع استان، کمبود نقدینگی بوده که مشکلات بسیاری به جهت وضعیت اقتصادی و تحریم بوجود آورده است، که همین امر موجب کنار زدن فعالان اقتصادی در بازارهای خارج از کشور می شود.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: نقدینگی به تنهایی کافی نیست و زمانی موثر واقع می شود که به موقع تزریق گردد.

عدالتخواه یکی دیگر از مشکلات صنایع استان را رکود در بخش اقتصادی عنوان کرد و گفت: این رکود هم در پایین آمدن ظرفیت تولید و هم در ایجاد نارضایتی در فضای کسب و کار موثر بوده است.

وی در ادامه افزود: بروکراسی های اداری و مقررات دست و پا گیری که مانع رشد صنعت و ترغیب سرمایه گذاری می شود، باید برطرف گردد.

رئیس کل دادگستری استان به تکریم سرمایه گذاران اشاره داشت و گفت: افرادی که بدنبال شکوفایی اقتصاد استان هستند می بایست مورد استقبال و تکریم قرار گیرند، نباید برای انجام مراحل قانونی در مراجع قضایی، همانطوری با آنها رفتار شود که با یک مجرم رفتار می شود.

عدالتخواه درخصوص شرط داوری در قراردادها عنوان کرد: لازم است از ابتدا نهاد داوری تخصصی متشکل از افراد با انصاف، دارای معلومات و بی طرف در اختلافات ایجاد شود، و اگر این تکلیف را در قراردادها دیده نشود، پرونده های صنفی را در دادگستری نمی پذیریم.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: بخش مستثنیات در صنعت، توسط دستگاه قضایی جدی گرفته شود، نباید احکام را طوری اجرا کنیم که خط تولید متوقف شود و به اقتصاد آسیب بزند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار