فرماندار چالوس:

صدور شناسنامه‌ها و کارت ملی جدید تا انتخابات تسریع شود

فرماندار چالوس گفت: تا زمان برگزاری انتخابات باید صدور شناسنامه و کارت ملی افراد تسریع شود.
کد خبر: ۱۵۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱ 27 December 2015

به گزارش تابناک مازندران، محمد ناصر زندی در جلسه ثبت وقایق حیاتی این شهرستان در محل فرمانداریشهرستان چالوس با اشاره به اهمیت ثبت به موقع همه وقایع در سریع ترین زمان اظهار كرد: ثبت احوال از جمله كارهای اساسی است كه باید همه اطلاعات آن چه در زمینه ولادت و وفات بروز باشد و به موقع به ثبت برسد زیرا آمار دقیق جمعیتی برای برنامه ریزی های زیر بنایی كشور حائز اهمیت است.

وی افزود: طی چند سال اخیر ،آمار در ثبت احوال به روز و بسیار نزدیك به آمار دقیق شده است كه این امر با همكاری همه دستگاه‌ها اعم از شهرداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها، پزشك قانونی و خانه های بهداشت مهیا شده است.

فرماندار چالوس با بیان اینكه دهیاران حتی در دوردست ترین روستاها نیز از وفات اشخاص آگاهی می‌دهند، ابراز كرد: در حال حاضر 99.8 درصد آمار به روز شده است و تنها در شهر هچیرود به دلیل آنكه 13 روستای آن به شهر الحاق شده است و از داشتن دهیاری محروم هستند اشرافیت دقیق وجود ندارد و از این نظر باید اشرافیت شهرداری بیشتر شود.

زندی با تاكید بر ضرورت ایجاد شعبه ای از ثبت احوال در مرزن آباد گفت: در جلسات قبلی كه با حضور مدیر كل ثبت احوال برگزار شد قرار بر این شد از سوی شهرداری ساختمانی در اختیار ثبت احوال برای این امر قرار گیرد تا ثبت احوال بتواند تجهیزاتو امكانات خود را در این ساختمان مستقر کنند.

وی ضمن قدرانی از همكاری مناسب بخشداری های و شوراهای بخش، بیمارستان رازی و طالقانی و نیز پزشك قانونیخاطر نشان كرد: با اینكه حجم كار در پزشك قانونی این شهرستان كه نوشهر را نیز پوشش می دهد بسیار زیاد است، با این حال همكاری خوبی تاكنون داشته است.

رییس شورای تامین شهرستان چالوس با اشاره به انتخاباتمجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ابرازكرد: ثبت احوال یكی از اركان اصلی انتخابات روان است كه به ما كمك می كند و در خصوص صدور شناسنامه و كارت ملی باید سعی شود تا زمان برگزاری انتخابات آماده شود.

زندی با بیان اینكه در حوزه كارت ملی و شناسنامه های هوشمند اقدامات خوبی صورت گرفت یاد آور شد: با توجه به نزدیك شدن به زمان انتخابات نیاز است در صدور شناسنامه و كارت ملی سرعت عمل بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به فعالیت های گسترده ثبت احوال در بخش ثبت وقایع اظهار كرد: شناسنامه و كارت‌های ملی هوشمند از پروژه های بزرگی است كه نیازمند امكانات بیشتر ی است و استفاده از بخش خصوصی یك ضرورت به نظر می رسد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار