گازگرفتگی 30 درصدافزایش یافت

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌ های پزشکی استان همدان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مسمویت‌ های ناشی از گاز مونوکسید کربن گفت: امسال ۱۰۹ نفر بر اثر استشمام گاز مونوکسید کربن در استان مصدوم شدند.
کد خبر: ۱۵۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸ 04 January 2016

مدیرمرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مسمویت‌های ناشی از گاز مونوکسید کربن گفت: امسال ۱۰۹ نفر بر اثر استشمام گاز مونوکسید کربن در استان مصدوم شدند.

به گزارش تسنیم،حبیب معصومی بااشاره به افزایش 30 درصدی مسمومیت‌های ناشی از گاز مونوکسیدکربن در سطح استان اظهار داشت: در 9 ماهه امسال 109 نفر در استان همدان دچار مسمومیت‌های ناشی از گاز مونوکسیدکربن شدند و یک نفر نیز جان باخته است.

وی افزود: در مدت مشابه سال گذشته 75 نفر مصدوم و 5 مورد فوتی ناشی از گاز مونوکسید کربن در استان همدان گزارش شده است که امسال نسبت به سال گذشته میزان مرگ و میرها در این زمینه کاهش یافته است.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده بی‌توجهی به نکات هشداردهنده هنگام نصب وسایل گرمایشی مهمترین عامل مسمومیت ناشی از گاز مونوکسیدکربن در این استان بوده است.

وی بیان کرد: نصب دستگاه‌های گازسوز باید توسط افراد متبحر انجام شود و خریداری وسایل گازسوز استاندارد مورد توجه باشد و چک کردن لوله بخاری و عدم مسدود شدن لوله پشت‌بام نیز بررسی شود.

معصومی افزود: استفاده از آب‌گرمکن یا بخاری‌های دارای نقص فنی و فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می‌دهند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان گفت: سردرد همراه با احساس سنگینی، حالت گیجی، تهوع و استفراغ و سوزش شدید در ناحیه چشم و گلو، احساس گرفتگی و درد شدید در قفسه سینه از مهمترین علایم مسمومیت و گازگرفتگی با گاز مونوکسیدکربن است.

وی عنوان کرد: در صورت بروز حادثه‌ای ناشی از نشت گاز مونوکسیدکربن باید درب و پنجره‌ها باز شود و مصدوم به فضای باز منتقل شود و با اورژانس 115 نیز تماس گرفته شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار