مجلس نیازمند استقلال است

عضو شورای ائتلاف اصولگرایان بهار و کبودراهنگ با تاکید براینکه مجلس نیازمند استقلال است، گفت: مجلسی که ساخته و پرداخته دولت تحت هر عنوانی باشد، نمی‌تواند مشکلات مردم را برطرف کند
کد خبر: ۱۸۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴ 25 February 2016

عضو شورای ائتلاف اصولگرایان بهار و کبودراهنگ با تاکید براینکه مجلس نیازمند استقلال است، گفت: مجلسی که ساخته و پرداخته دولت تحت هر عنوانی باشد، نمی‌تواند مشکلات مردم را برطرف کند

به گزارش تسنیم،محمدعلی پورمختار با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم از همدان درباره لیست ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بیشتر افراد حاضر در لیست اصولگرایان را موفق و پیروز می‌بینم چون به نوعی براساس ارزیابی‌ها گرایش مردم به جریان اصولگرایی وجود دارد که نشان‌دهنده هوشمندی شورای ائتلاف اصولگرایان در ارائه لیست بوده است.

پورمختار با ابراز امیدواری از رای آوردن تعدادی بالایی از کاندیداهای حاضر در لیست شورای ائتلاف اصولگرایان، درباره مشترک بودن یکی از کاندیداهای استان همدان در لیست اصولگرایان و اصلاح طلبان گفت: حضور یک کاندیدا در دو لیست اصلاح طلبان و اصولگرایان به نگاه کاندیدای موردنظر برمی‌گردد و ممکن است خصوصیات ویژه‌ای داشته باشد که موردنظر هر دو جریان قرار گرفته است.

وی بیان کرد: از چند ماه گذشته موضوع شورای ائتلاف اصولگرایان شروع شد و در ابتدا خیلی اعتقاد داشتند که این ائتلاف به لحاظ دیدگاه‌های مختلف بین جریان اصولگرایی شکل نمی‌گیرد در صورتی که خوشبختانه رایزنی‌ها شکل گرفت و حضور علمایی همچون آیات عظام یزدی، مصباح و موحدی کرمانی سبب تقویت هرچه بیشتر این ائتلاف شد.

پورمختار با بیان اینکه حضور همه جریانات اصولگرایی با سلایق مختلف و نمایندگان آنها در ائتلاف سبب همگرایی در داخل اصولگرایان شد، گفت: خوشبختانه پس از اعلام لیست ائتلاف از سوی شورا با انصراف افرادی مواجه شدیم که در لیست حضور نداشتند که توقع می‌رود این اتفاق در استان همدان نیز رخ دهد.

وی با بیان اینکه کسانی که اصولگرا بوده و با تشخیص شورای ائتلاف اصولگرایان در لیست نیستند به نفع جریان اصولگرا انصراف دهند، تصریح کرد: وقتی ائتلاف تشکیل شده و جمعی در آن حضور پیدا می‌کنند باید به نظر جمع فارغ از هرگونه سلیقه‌ احترام گذاشت، توقع این است که افراد خارج از لیست به تصمیم شورای ائتلاف احترام گذاشته و لیست دیگری ندهند چون زمینه ایجاد انشقاق به نفع جریان اصلاح طلب خواهد بود.

کاندیدای اصولگرای مجلس از حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ اظهار داشت: بین دولت و مجلس باید اتحاد، همدلی و اتفاق نظر باشد تا امور کشور به درستی پیش برود، این اتحاد الزاماً در حوزه سیاسی نیست بلکه در حوزه اقدامات عمومی و عام‌المنفعه است.

وی با اشاره به اتحاد سیاسی مجلس ششم با دولت و خسارت‌های وارد شده از آن نیز گفت: این اتحاد سیاسی سبب شد تا رفتارهای سیاسی بر مجلس غلبه کند و مشکلات بسیاری به وجود بیاورد، زمانی که اتحاد سیاسی بین دولت و مجلس ایجاد شود چشم مجلس که باید ناظر قوی باشد بر تخلفات دولت بسته می‌شود حتی برخی مواقع به حوزه حمایتی نیز تبدیل می‌شود.

پورمختار با بیان اینکه داشتن مجلسی که ساخته و پرداخته دولت تحت هر عنوانی باشد نمی‌تواند مشکلات مردم را برطرف کند، اظهار داشت: اگر شعار دولت اعتدال باشد تعریفی از آن نمی‌بینیم و تنها به عنوان یک شعار است و به عنوان جریان دیده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه تحت شعار اعتدال، اصلاح طلبان و فتنه‌گران را وارد بسیاری از مسئولیت‌ها کردند که مورد قبول ما نیست، اظهار داشت: البته اصلاح‌طلبانی که نیت خیر داشته و دل در گرو ولایت و شهدا دارند را خودی دانسته و اشکال ندارد که کار کنند ولی کسانی هستند که تحت این عنوان عوامل نفوذی و مستقیم دشمنان هستند.

کاندیدای اصولگرای مجلس از حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ با بیان اینکه ضدیت و تصمیم‌گیری بر علیه جریان آرمان‌خواه انقلابی را قبول نداریم و نباید مسئولیت بگیرند، اظهار داشت: هیچ الزامی نیست که بین مجلس و دولت همسویی سیاسی داشته باشد بلکه مجلس نیازمند استقلال است تا بر هر دو قوه نظارت داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره معیشت مردم نیز گفت: معیشت مردم نسبت به مدت گذشته بهبود نیافته بلکه افت شدید نیز داشته است، برای نمونه شرایط اقتصادی مردم در حوزه بهار و کبودراهنگ افت کرده و در بسیاری از موارد شاهد هستم که درآمد اشخاص و زندگی افراد وابسته به یارانه‌هایی است که دریافت می‌کنند.

پورمختار با بیان اینکه سطح درآمد عمومی(GDP) کشور باید به درستی و براساس واقعیت‌ها اعلام شود، گفت: سطح درآمد عمومی کشور باید با واقعیات تطبیق داده شود که در واقع درآمد عمومی پایین آمده است ولی در آمارها چیز دیگری نشان داده شده است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با اجرای برجام و برگشت پول‌های بلوکه شده شاهد بهبود وضعیت معیشت مردم، ارتقای تولید و توجه به اقتصاد مقاومتی باشیم، گفت: اما در دوران پسابرجام باید از واردات بی‌رویه گرفته شود در صورتی که برخی دستگاه‌ها در کشور علاقه زیادی به واردات دارند.

کاندیدای اصولگرای مجلس از حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ گفت: متاسفانه با وجود مصوبه دولت مبنی بر عدم واردات کالاهای مشابه تولیدات داخل از خارج کشور شاهد هستیم که کالاهایی مشابه تولیدی داخل از کشورهای دیگر وارد شده و به تولید آسیب می‌زند.

عضو ائتلاف اصولگرایان همدان با بیان اینکه آسیب نفوذ از اهمیت بالایی برخوردار بوده و عوامل نفوذی همیشه ضربه‌هایی را به انقلاب وارد کرده‌اند، گفت: در حال حاضر در برخی دستگاه‌های اجرایی افرادی با رویکردهایی می‌بینیم که افراد نفوذی هستند و در سازمان‌ها لانه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تصمیمات این افراد در ضدیت با امر تولید است، گفت: صدور مجوزهای بی‌رویه برای واردات یکی از مشکلات اساسی در حوزه اقتصادی و نفوذ در این حوزه است که باید توسط دستگاه‌های نظارتی کنترل و ممانعت شود.

پورمختار با اشاره به اینکه نفوذ سیاسی و فرهنگی از اهمیت زیادی برخودار است، بیان کرد: اگر نفوذی‌ها در این دو حوزه حضور داشته باشند منجر به انحراف می‌شوند، عوامل نفوذ ظاهرالصلاح هستند، حرف‌های خوبی دارند اما رفتارها و عملکرد آنها برخلاف شعارها، جریان انقلاب و نظر مقام معظم رهبری است.

وی با تاکید بر اینکه در انتخابات مجلس باید از جریان نفوذ جلوگیری کرد، اظهار داشت: جریان‌هایی که در این دوره از انتخابات ناشناخته بوده و مشخص نیست وابسته به چه طیفی هستند و از کجا پشتیبانی می‌شوند باید موردنظر در این زمینه باشند.

پورمختار با اشاره به اینکه این افراد می‌توانند برای کشور خطرناک باشد، تصریح کرد: مردم باید در انتخاب خود حساس بوده و آگاهانه عمل کنند، نیاز است تا به مردم بصیرت داد که موضوع مجلس محلی، قومی و روستایی نیست بلکه باید ملی به آن نگاه کرد.

وی با بیان اینکه ورود عوامل نفوذی در مجلس خسارت‌های زیان‌باری به همراه دارد، افزود: این عوامل باید از طرف دستگاه‌های مختلف امنیتی شناسایی و معرفی شوند چراکه در حال حاضر به عنوان یک خطر بالقوه وجود دارند.

عضو ائتلاف اصولگرایان همدان با اشاره به عملکرد حرفه‌ای و فعالانه خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: خبرگزاری تسنیم در راستای آرمان‌های انقلاب، رهبری و دفاع از حقوق مردم تلاش‌های گسترده‌ای داشته و اطلاع‌رسانی خوبی در این زمینه انجام داده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار