تقویت تولید داخلی، اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی را منجر می شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت تولیدات داخلی و جهش آن اقدام و عمل برای داشتن اقتصاد مقاومتی را منجر می شود.
کد خبر: ۲۰۶۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 04 April 2016
محسن علیمردانی در گفت و گو با ایرنا افزود: به رغم اینکه فعالیت های بزرگ و گسترده ای در کشور انجام شده بسیاری از کارها که شعاری بوده بر زمین مانده و بهره وری لازم را نداشته است.
وی با بیان اینکه باید در برخی از حوزه ها مشکلات بررسی شود، اظهارکرد: مردم نیز باید دوشادوش دولت در حوزه های اقتصادی همکاری بیشتری را داشته باشند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت های ایران در زمینه زیرساخت ها، جهش علمی، نانو، داروسازی و هسته ای بر کسی پوشیده نیست و در برخی از حوزه ها نیز شعار بیش از عمل بوده است.
علیمردانی با تاکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی خواسته رهبر فرزانه انقلاب است، یادآورشد: این مساله با برنامه ریزی های انجام شده محقق نشده و برنامه های توسعه ای که برای کشور نوشته می شود عملیاتی نمی شود.
وی تاکید کرد: در حوزه اجرا نیز سوء مدیریت ها و هماهنگی برای اقدام و عمل کمتر است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بی کیفیت بودن تولیدات شرکت های خودرو سازی در کشور اشاره کرد و گفت: این شرکت ها محصولات تولیدی خود را با کیفیت پایین و قیمت بالا وارد بازار مصرف می کنند که باید دولت به طور جدی در این خصوص وارد عمل شود.
علیمردانی با بیان اینکه بانکداری اقتصاد را فلج کرده است، ادامه داد: باید این موضوع اولویت اول دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد چرا که بازپرداخت های بانکی با درصد بالا کارآفرینان و سرمایه گذاران را دچار مشکل کرده است.
وی بر افزایش تولیدات داخلی تاکید کرد و افزود: باید با این اقدام از واردات بی رویه اجناس بی کیفیت به کشور جلوگیری شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر استفاده بهینه از انرژی توسط تک تک مردم تاکید کرد و گفت: مصرف انرژی به نسبت جمعیت کشور بسیار بالاتر و این فاجعه است.
علیمردانی بر نهادینه کردن فرهنگ درست مصرف کردن تاکید و اظهار کرد: در این خصوص مردم باید آگاه باشند و از تجمل گرایی پرهیز کنند.
وی یادآورشد: اقتصاد مقاومتی را باید تک تک مردم از طریق صرفه جویی و استفاده بهینه در استفاده از انواع انرژی ها از خود آغاز کنند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در پایان هر سال باید با توجه به توانمندی و استعدادهایی که داریم، عملکردها بر اساس آمارها مورد ارزیابی قرار گیرد که اقدامات انجام شده در راستای اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی چه بوده است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار