حمله چهره برجسته اصلاح‌طلب قزوینی به شورای نگهبان

به دلیل حضور شورای نگهبان مصوبات مجلس بی نتیجه خواهد ماند/ شورای نگهبان بدعت جدیدی ابداع کرده است/ نمایندگان مجلس دهم برنامه‌ای ندارند

نماینده مجلس ششم با حمله به شورای نگهبان منتخبان اصلاح‌طلب مجلس دهم را از چهره‌های رده سوم و چهارم اصلاحات دانسته و گفت: من کمتر برنامه درست و حسابی از این نمایندگان دیده‌ام.
کد خبر: ۲۰۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 05 April 2016
به گزارش تابناک از قزوین، حمله به شورای نگهبان قانون اساسی در این کشور امر تازه ای نیست. این حملات از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی تا به امروز وجود داشته است تا جایی که حضرت امام خمینی(ره) در سخنرانی‌ها و پیام‌های مختلف خود با تاکید بر فصل الخطاب بودن نظر شورای نگهبان، بر لزوم پذیرش آن توسط همه گروه‌ها، احزاب و افراد تاکید ورزیده‌اند.

اما ناصر قوامی نماینده مجلس ششم و کاندیدای رد صلاحیت شده انتخابات ادوار گذشته مجلس در مصاحبه با سایت فیلتر شده زیتون با حمله به شورای نگهبان، شورای نگهبان را مانعی بر سر راه مجلس دانسته و گفت: به دلیل حضور شورای نگهبان مصوبات مجلس بی نتیجه خواهد ماند.

وی در این مصاحبه دفاع تمام قدی از عملکرد مجلس ششم داشته و عنوان کرده است: شورای نگهبان مصوبات مجلس ششم را رد کرد و قوانین هیچ کدام به ثمر نرسیدند.فکر می کنم در این مجلس هم همچنان در برهمان پاشنه بچرخد.

قوامی در این مصاحبه رد صلاحیت مینو خالقی را نیز یک بدعت دانسته و عنوان کرده است: این بدعت امر جدیدی از سوی شورای نگهبان است که بعد از انتخابات می تواند یک نماینده اصلاح طلب مورد عللاقه و مورد توجه مردم را که در باند سیاسی آنها نبوده رد کنند.

نماینده مستعفی مجلس ششم همچنین نمایندگان مجلس دهم را نیز مورد خطاب خود قرار داده و با بی برنامه خواندن آنها گفته است: من کمتر برنامه درست و حسابی از این نمایندگان دیده‌ام.

قوامی همچنین یکی از دلایل رای آوردن نمایندگان اصلاح طلب در مجلس دهم را مظلومیت آنها دانسته و معتقد است: نمایندگانی که به مجلس راه یافته اند در رده های سوم و چهارم بوده اند که خود، امیدی به نماینده شدن و ورود به مجلس دهم را نداشتند.

تعریف و تمچید این تندرو اصلاح طلب در استان قزوین از مجلس ششم در حالی است که مقام معظم رهبری در رابطه با مجلس ششم می فرمایند: شرایطی که قبل از پدید آمدن این مجلس ( مجلس هفتم) به وسیلهٔ بعضی اشخاصی که از روی غفلت، کارهایی انجام می‌دادند به وجود آمده‌بود -رفتن به سمت تحریم انتخابات، رفتن به سمت استعفای نمایندگان، اعتصاب در مجلس، مقابلهٔ مجلس- چیزهای بد و عجیبی بود و صدای عمومی مجلس، با خیلی از مبانی و اصول نظام مغایرت داشت.

مجلس ششم بی شک یکی از پرحاشیه ترین مجالس برای نظام و انقلاب بود و حال این تعبیر که مجلس دهم به مانند مجلس ششم نخواهد شد این سوال را ایجاد میکند که قوامی پیش از این چه انتظاری را از مجلس دهم در سر داشته است.

آیا برخی ها دنبال شکل گیری یک مجلس ششم جدید با حاشیه هایی مجدد برای نظام بوده اند؟

وی در حالی به نظارت شورای نگهبان بر قوانین حمله می‌کند که حضرت امام خمینی (ره) در این رابطه می‌فرمایند : « شما باید ناظر بر قوانین مجلس باشید، و باید بدانید که به هیچ وجه ملاحظه نکنید. باید قوانین را بررسی نمایید که صددرصد اسلامی باشد. به هیچ وجه گوش به حرف عده‌ای که می خواهند یک دسته کوچک مردم ما خوششان بیاید و به اصطلاح مترقی هستند، ندهید، قاطعانه با اینگونه افکار مبارزه کنید
. »1

همچنین بنیانگذار انقلاب اسلامی در جای دیگری در رابطه با شورای نگهبان می‌فرمایند: « شورای نگهبان، موردتایید اینجانب می‌باشند شورای محترم نگهبان، که حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی هستند، موردتایید اینجانب می باشند. و وظیفه آنان بسیار مقدس و مهم است . و باید با قاطعیت به وظایف خود عمل نمایند. البته توجه به اهمیت حفظ نظام جمهوری دارند که با آن هیچ حکم و امری مزاحمت نمی کند و برای حفظ آن از هیچ کوششی نباید مضایقه کرد ومعلوم است آقایان با تعهدی که دارند تحت تاثیر هیچ جوی واقع نمی شوند. ان شاءالله موید باشند. »2

یکی دیگر از نقاط جالب و مهم این مصاحبه حمله تلویحی ناصر قوامی به مجلس دهم است. بدون برنامه خواندن مجلسی که جریان اصلاحات مدعی کسب بیشترین کرسی در آن است از سوی یک چهره تندرو اصلاحات در نوع خود جالب است.

این در حالی است که بسیاری از چهره‌های اصولگرا در سطح کشور بارها بر بدون برنامه بودن اصلاحات به خصوص در ابعاد اقتصادی برای مجلس دهم تأکید کرده بودند و حال اعتراف قوامی به این بی برنامگی میتواند تأییدی بر این مدعا باشد.


پی نوشت:
1- صحیفه امام ج 13 ص 53
2- صحیفه امام ج19ص155


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سرداری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
جناب قوامی جان شما بروخدارا شکر کن تا ممنوع التصویر نکدن شمارا
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار