واردات محصولات مشابه ضربه به تولید داخل وخلاف اصل اقتصاد مقاومتی است

کد خبر: ۲۱۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 18 April 2016


عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وكشاورزی استان البرز گفت: غفلت از صنایع داخلی و وارد كردن محصولاتی كه خود تولید كننده آن هستیم حركتی در خلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

جعفر سلیمانی روز دوشنبه با اشاره به تاكیدات مقام معظم رهبری در سال جدید در زمینه بها دادن به تولید داخل و جلوگیری از واردات بی برنامه در كشور اظهار كرد: در صورت حمایت از تولید داخلی است كه محصول ایرانی می تواند با كیفیتی بالا تولید و قدرت رقابت در بازارهای جهانی را داشته باشد.

وی با اشاره به اینكه اقتصاد مقاومتی موجب رشد و ترقی صنایع داخلی می شود تصریح كرد: باید با برنامه ریزی و سیاست های درست اقتصادی درآمدها به سوی تولیدكنندگان داخلی یاری شود.

سیلمانی اظهار كرد: واقعیت اقتصاد هر كشوری تعادل و مدیریت مناسب هر دو بخش مدیریت و صادرات است.

وی ادامه داد: تقویت تولید داخل و تولید محصولات دارای ظرفیت صادراتی همواره مورد تاكید كارشناسان اقتصادی بوده است.

وی تاكید كرد: تردیدی نیست كه برخی كالاهای وارداتی به كشور غیرضروری است كه باید تدبیری برای جلوگیری از ورود كالاهای غیرضروری اتخاذ شود.

سلیمانی با بیان اینكه واردات بی رویه پایه های اقتصاد كشور را ازبین خواهد بردگفت: همه مردم باید در حوزه اقتصاد مقاومتی، دولت و مجلس را یاری كرده و تا آنجا كه ممكن است از كالاهای تولید كشور استفاده كنند .

عضو هیات رئیسه اتاق البرز با اشاره به این نكته كه واردات مدیریت نشده یكی از دلایل ریزش بخش اشتغال استان و كشور است اظهار كرد: واردات مدیریت نشده به تولید داخل آسیب های جبران ناپذیری خواهد داشت.

وی اضافه كرد: واردات كالا به كشور باید شكل منظم و حساب شده‌ای به خود بگیرد تا تولید كنندگان داخلی نیز بتوانند با فروش محصولات خود واحد تولیدی خود را سرپا نگه دارند.

***جلوگیری از قاچاق كالا و بها دادن به تولید داخل

عضو رئیسه اتاق بازرگانی البرز گفت: وجود كالای قاچاق با كیفیت و قیمت پایین در بازار امكان رقابت را از تولیدات داخلی گرفته است.

سلیمانی افزود: این رویه موجب كاهش فروش، تعطیلی واحدهای تولیدی، بیكاری كارگران و به دنبال آن افزایش فساد در جامعه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار