خجسته:واردات بی‌رویه تولید را به تعطیلی کشاند

اقتصاد مقاومتی باید عملی شود چرا که اجرای اقتصاد مقاومتی واجب شرعی است که در اقتصاد مقاومتی نکته بسیار مهم تولید است و مهمتر از تولید بحث اشتغال است.
کد خبر: ۲۱۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 27 April 2016
نماینده منتخب مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آموزش‌های نظری به بن‌بست رسیده، گفت: سیستم ما باید به سمت آموزش‌های علمی کاربردی برود، تا بتوانیم پاسخگوی نسل آینده در رابطه با اشتغال باشیم.

به گزارش ایسنا، "امیر خجسته" در سیزدهمین نشست رؤسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان، با بیان اینکه طبق آمارهای رسمی در حال حاضر بیش از 6 میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد، اظهار کرد: بیکاری عامل بسیاری از فسادها و ناهنجاری‌های کشور است.

وی مهمترین موضوع کشور را اشتغال عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم، بحث تورم و تحریم‌ها و در حال حاضر مهمترین موضوع کشور ما بحث اشتغال است که مجلس و دولت بیشترین توان را در این مبحث گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و شعار سال، اقتصاد مقاومتی و  عدم وابستگی ما به خارج از کشور مساله مهمی است که باید به آن توجه بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نگاه ما باید به درون کشور باشد، تصریح کرد: واردات بی‌رویه از خارج از کشور خود به خود تولید و کارخانه‌های ما را به تعطیلی می‌کشاند که رهبر معظم انقلاب نیز بحث تولید ملی را چندین بار مطرح کرده و بر آن تاکید دارند.

خجسته با بیان اینکه باید مسائل جناحی، خطی و سیاسی موجود کشور و استان را باید به حاشیه ببریم، اظهار کرد: همه ما باید به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی کرده و به کار و به داد مردم برسیم.

وی عنوان کرد: ما مدیرانی بسیار قوی و قدرتمند داریم، ایرانی‌ها افرادی باهوش هستند که در جنگ با دستان خالی غیرممکن را ممکن ساختند، ما در مقابل دنیا ایستادیم و آمریکا و ابر قدرت‌ها یک شکست مفتضحانه داشتند.

نماینده منتخب مردم همدان و فامنین در مجلس اضافه کرد: ما امروز از نظر نظامی به خودکفایی رسیده‌ایم و در حد تولید برای صادرات به دیگر کشورها هستیم و در صنعت نظامی پیشرفت داشته‌ایم.

وی اظهار کرد: به علت شرایط موجود مجبور بودیم تولیدکننده باشیم و امروز توانسته‌ایم امنیت کشورمان را تامین کنیم، ما می توانیم و باید بتوانیم.

اجرای اقتصاد مقاومتی واجب شرعی است

خجسته با تاکید بر اینکه ما کشوری هستیم که غیرممکن‌ها را ممکن کرده است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید عملی شود چرا که اجرای اقتصاد مقاومتی واجب شرعی است که در اقتصاد مقاومتی نکته بسیار مهم تولید است و مهمتر از تولید بحث اشتغال است.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال جامعه ما را با مشکل مواجه کرده است که مشکل اشتغال با اقتصاد مقاومتی حل خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر کنترل واردات، اظهار کرد: چرا باید محصولاتی را وارد کنیم که در داخل تولید می‌شود بلکه نگاه ما باید به داخل کشور باشد و وقتی این امر رخ داد، نخبگان ما پرورش می‌یابند، نخبگانی که در جنگ تحمیلی غیرممکن‌ها را ممکن کردند می‌ توانند در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی غیرممکن‌ها را ممکن کنند.

اقتصاد مقاومتی یکی از راهکار‌های توسعه است

وی تنها راه نجات کشور را اقتصاد مقاومتی خواند و اضافه کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی یکی از راهکار‌ها توسعه و توجه به دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های علمی کاربردی و فنی‌وحرفه‌ای است، در حال حاضر نیاز ما دانشگاه‌های عملی و فنی است و ما از دانشگاه نظری بی‌نیاز شده‌ایم.

خجسته تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که چرا فارغ‌التحصیلان ما توان فنی ندارند در حالیکه در کشورهای پیشرفته دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای و علمی کاربردی حرف اول را می‌زنند که ما باید به توسعه این دو دانشگاه‌ علمی بپردازیم.

جوانان ما باید فنی باشند

نماینده منتخب مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه مسئولان باید بدانند که جوانان ما باید فنی باشند، عنوان کرد: در بین بیکاران جامعه ما، تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند.

وی بحث علمی و کاربردی را یک اصل دانست و گفت: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی بین ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور و مجلس شورای اسلامی برقرار بوده و جلسات مشترک متعددی نیز برگزار شده است.

خجسته در بخش دیگری با اشاره به ساختمان دانشگاه علمی کاربردی استان، اظهار کرد: متاسفانه ساختمان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان که باید نیازهای فنی و تخصصی جوانان ما را تامین کند، نباید به این‌صورت باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل حرکت‌های بسیار خوبی صورت پذیرفته است و ما هم به‌ عنوان نماینده مردم به طور قطع پیگیری لازم را در این زمینه خواهم کرد.

آموزش‌های نظری به بن‌بست رسیده است

 وی در پایان با تاکید بر اینکه آموزش‌های نظری به بن‌بست رسیده، گفت: سیستم ما باید به سمت آموزش‌های علمی کاربردی برود، تا بتوانیم پاسخگوی نسل آینده در رابطه با اشتغال باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار