حرمت معلم را با کار در آژانس تلفنی یا با ضمانت از بین نبریم

امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: نباید حرمت معلم را با کار در آژانس تلفنی یا با ضمانت از بین برد.
کد خبر: ۲۲۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲ 01 May 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی عصر امروز در مراسم غبارروبی گلزار مطهر شهدای قلعه رئیسی با تبریک هفته معلم اظهار داشت: پیام شهدا انقلابی بودن و انقلابی ماندن بود آن‌ها برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌ها جان خود را نثار کردند.

امام جمعه قلعه‌رئیسی افزود: مردمی که وارث این شهدا هستند باید این پیام را سرمشقی برای خود بدانند و آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یک دستگاه مولد هست نه مصرف‌کننده، تصریح کرد: مهم‌ترین کار کشور آموزش و پرورش است و اگر کشوری بخواهد به عزت مادی و سعادت معنوی رسیده و به پیش‌روی علمی و آبادانی زندگی دنیا برسد، باید به آموزش و پرورش یک نگاه بنیادی و اساسی داشته باشد.

صلواتی خاطرنشان کرد: چون هم این کارها احتیاج به نیروی انسانی دارد و این نیروی انسانی هم در آموزش و پرورش صورت می گیرد کار آموزش و پرورش انسان‌سازی بر مبنای اسلام و مسلمان‌سازی است.

خطیب جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: در آموزش و پرورش میدان‌دار و کسی که در صف اول قرار دارد معلم است و تشکیل هویت نسل جدید به دست معلم است.

وی اضافه کرد: این یک واقعیت است که امروز فکر معلم، رفتار معلم و اخلاق معلم در شخصیت دانش آموزان نقش اساسی و غیرقابل انکار دارد و حتی از نقش پدر و مادر هم پررنگ‌تر است.

صلواتی با بیان اینکه کار اصلی معلم تربیت کردن است عنوان کرد: معلم قربانی و شهید می شود تا انسان‌ها تربیت شوند؛ معلمان از اقشار بنیادین و تاثیرگذار در شکل‌گیری انقلاب هستند لذا باید نسبت به تکریم جایگاه آنها توجه ویژه صورت گیرد.

امام جمعه قلعه رئیسی ابراز داشت: حرمت معلم باید حفظ شود و نباید حرمت یک معلم این باشد که در آژانس تلفنی کار کند یا به دلیل ضمانت فردی به زندان عزیمت پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار