دوستی های مجازی در فضای مجازی

رییس پلیس فتای آذربایجان غربی از دستگیری فردی که از طریق اینترنت اقدام به سرقت از حساب بانکی یکی از دوستان اینترنتی اش کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۲۲۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵ 13 April 2015

به گزارش اروم نیوز، سرهنگ حسن کوره بلاغی در مصاحبه با اروم نیوز گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشنانسی مبلغی را از حساب وی سرقت کرده اند، بررسی موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

رییس پلیس فتای آذربایجان غربی اظهار کرد: در بررسیهای اولیه فرد یا افرادی با در اختیار داشتن اطلاعات و رمزهای عبور مبالغی را طی چندین مرحله از حساب بانکی مالباخته برداشت کرده اند.

وی افزود: با بکارگیری روشهای فنی و شگردهای خاص پلیسی، متهم شناسایی و معلوم شد که از دوستان اینترنتی فرد شاکی است.

کوره بلاغی با اشاره به اینکه با بررسی تراکنشهای مشخص شد که این سرقت از طریق خرید شارژ تلفن همراه بوده است،تصریح کرد: با اخذ دستور از مقام قضایی، طی یک عملیاتی غافلگیرانه متهم دستگیر و پس از بازجویی فنی به بزه ارتکابی معترف شد.

رییس پلیس فتای آذربایجان غربی گفت: برابر ماده 13 قانون جرایم رایانه ای هرکس به طور غیرمجاز از سامانه های رایانه ای و یا مخابراتی با ارتکاب از قبیل وارد کردن، تغییر، تحریف، محو، ایجاد یا متوقف داده ها یا مختل کردن سامانه، وجه ، مال و یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری کند، علاوه بر رد مال به صاحب آن مال به حبس، جزای نقدی و یا هردو محکوم خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار