تذکر قاضی پور در خصوص عدم تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی و واکنش باهنر

قاضی پور: به طور قطع با تصویب طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی با رانت خواری، مفاسد اقتصادی و واردات بی رویه مقابله می شود.
کد خبر: ۲۲۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳ 09 May 2016


قاضی پور

جوان پرس : نماینده مردم ارومیه در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۰ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت بررسی هر چه سریع تر طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: این طرح در نشست علنی روز گذشته در دستور کار بود اما نه دیروز و نه امروز مورد بررسی قرار نگرفت و به نظر می رسد که از دستور کار حذف شده است.

نادر قاضی پور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش و اقدامات ۴ ساله کمیسیون مشترک برای تدوین طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: اعضای این کمیسیون برای تدوین طرح مذکور شبانه روز زحمت کشیدند و قرار بود که این طرح در قالب اصل ۸۵ در صحن بررسی و درباره آن تصمیم گیری شود، اما به نظر می رسد که با مخالفت های دولت این موضوع از دستور کار صحن علنی مجلس خارج شده است.

وی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی را بهترین اقدام نمایندگان در مجلس نهم خواند و تصریح کرد: به طور قطع تصویب و اجرای این طرح موجب کاهش ۸۰ درصدی مفاسد اقتصادی در کشور می شود. البته در شرایط کنونی تنها اختلاف ما با دولت درخصوص این طرح، موضوع ایجاد بانک اطلاعاتی است به طوری که آنها می گویند که بانک اطلاعاتی باید تنها در اختیار دولت باشد، اما ما تاکید کرده ایم که این اطلاعات باید در اختیار قوه قضائیه نیز قرار بگیرد.

قاضی پور افزود: به طور قطع با تصویب طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی با رانت خواری، مفاسد اقتصادی و واردات بی رویه مقابله می شود.

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده درخصوص وضعیت طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در این خصوص یکسری اشکالات به ذهن ما رسیده و قرار است که این موضوعات در نشست فردای هیات رئیسه مجلس مورد بررسی قرار بگیرد، البته برای تدوین این طرح کار زیادی صورت گرفته، اما در این حوزه ایراداتی از سوی دولت و برخی نمایندگان مطرح است و امیدوارم به گونه ای به جمع بندی برسیم که به خیر و صلاح مملکت باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار