طرح فلوراید دندان در ناحیه یک کرج اجرا شد

کد خبر: ۲۲۹۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 14 May 2016


کارشناس بهداشت و سلامت آموزش و پرورش ناحیه یک کرج از اجرا شدن طرح فلوراید دندان در مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه این ناحیه خبر داد.

محبوبه نیک دوست روز شنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از پوسیدگی دندان ، بهبود حساسیت های دندانی و انتقال پیام های آموزشی ویژه بهداشت و دهان به دانش آموزان و والدین در مدارس ابتدایی ذکر کرد.

وی اظهار کرد: این طرح در دو مرحله در نیمه اول و دوم سال تحصیلی 95-94 با مشارکت کارشناسان بهداشت در مدارس ابتدایی پسرانه و دخترانه اجرا شد.

وی با اشاره به آموزش های داده شده به معلمان و والدین در زمینه مسائل بهداشتی در خصوص بهداشت دهان و دندان خاطر نشان شد: مربیان بهداشت مدارس در بین دانش آموزان نیز برشورهای آموزشی و روش صحیح مسواک زدن را در قالب شعر و نقاشی آموزش دادند.

وی برگزاری مسابقه سلامت با موضوع دهان و ندان ، چگونه مسواک بزنیم، خوراکی های مضر برای دندان ، دندان سالم چیست و راههای مراقبت از دندان را از دیگر برنامه های اجرا شده در قالب طرح فلوراید دندان در مدارس این ناحیه ذکر کرد.

نیک دوست گفت: در این طرح دو مرحله ای 44 هزار دانش آموز ابتدایی ناحیه یک کرج تحت پوشش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: مربیان بهداشت و مجریان طرح فلوراید دندان در مدارس ابتدایی مهمترین مشکل بهداشت و دهان دانش آموزان را در بخش پوسیدگی دندان اعلام کرده اند.

ناحیه یک کرج 53 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار