داوری فوتبال باید آسیب‌شناسی شود

کد خبر: ۲۳۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 17 May 2016


یک داور بین‌المللی بازنشسته فوتبال کشورمان گفت: عملکرد داوران فوتبال در رقابت‌های لیگ برتر و حتی لیگ‌های دیگر باید در پایان فصل آسیب‌شناسی شود.

مسعود مرادی که سابقه قضاوت در رقابت‌های مهم بین‌المللی ازجمله دو دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا، قضاوت در رقابت‌های المپیک پکن در سال 2008، قضاوت در جام کنفدراسیون‌های فیفا در سال 2003 و کسب رتبه داور برتر قاره آسیا در سال 2003 را دارد،‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل برگزاری یک مسابقه ورزشی، داوری است و اگر داور وجود نداشته باشد، هیچ مسابقه‌ای به صورت رسمی برگزار نخواهد شد.

وی افزود: متاسفانه با وجود اهمیتنی که داوران فوتبال دارند، نگاه‌ها به آنها مطلوب نیست و در همین فصل آخر رقابت‌های لیگ برتر فوتبال شاهد بودیم که چه اندازه به داوران توهین و هجمه شد.

این داور پیشکسوت با تاکید بر اینکه حق داوران توهین نیست، گفت: من معتقدم که باید عملکرد داوران رقابت‌های لیگ برتر و حتی لیگ‌های دیگر در پایان فصل مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار گرفته و تلاش شود که آنها در دوره‌های بعدی اشتباهات کمتری داشته باشند.

مرادی درباره عملکرد داوران فوتبال در آخرین فصل رقابت‌های لیگ برتر که با قهرمانی استقلال خوزستان به پایان رسید گفت: اشتباهات داوری در این فصل مانند دیگر فصل‌ها وجود داشت و کسی منکر آن نیست.

وی افزود: نکته اصلی این است که آیا داوری ما به عمد علیه تیم‌ها قضاوت می‌کنند و یا اینکه اشتباهات انسانی و غیر عمدی است و من معتقدم که اکثریت مطلق داوران ما انسان‌های شریف و با وجدانی هستند و قضاوت ناعادلانه نخواهند داشت.

بهترین داور آسیا در سال 2003 بیان داشت: البته داوران نیز مانند دیگر افراد هر جامعه‌ای باید تحت آموزش قرار گیرند و اگر داوران را به کلاس‌های پیشرفته داوری نفرستاده و از آنها حمایت نکنیم، نمی‌توانیم امیدوار به کاهش اشتباهات داوری باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار