امام جمعه تبریز در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی در تبریز:

متاسفانه در ایران اسراف زیاد است/دولت در توزیع مناسب کالاهای ضروری برنامه ریزی کند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی از دولت خواست كه به اندازه كافی، اقدام به توزیع مناسب ارز در كشور کند تا در آینده، اقتصاد كشور دچار شوك‌های شدید نشود.
کد خبر: ۲۴۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴ 06 June 2016
به گزارش تابناک تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری در جلسه شورای اداری استان با حضور وزیر کشور در تالار پتروشیمی تبریز اظهار داشت همانطوری كه در حوزه نظامی به موفقیت نهایی رسیدیم، در عرصه اقتصادی نیز باید با مد نظر قرار  دادن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیش رفته و در این حوزه نیز پیروز شویم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: بنا به تعریف جامعی که رهبری ارائه می‌دهند، اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که در شرایط فشار و تحریم می‌تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد.


وی اقتصاد مقاومتی را تنها راهكار مقابله با مشكلات اقتصادی عنوان كرد و ادامه داد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید و هیات وزراء نیز نسبت به سال‌های گذشته ورود جدی‌تری در حوزه اقتصاد مقاومتی داشته‌اند.

وی تثبیت قیمت ارز در بازار را یكی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح كرد: دولت باید بتواند با رویكرد پیشگیرانه نوسانات قیمت ارز را در كشور كنترل كرده و این نوسانات را به حداقل ممكن برساند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی از دولت خواست كه به اندازه كافی، اقدام به توزیع مناسب ارز در كشور کند تا در آینده، اقتصاد كشور دچار شوك‌های شدید نشود.

این مسئول با بیان اینکه در هیچ کشوری به اندازه ایران اسراف صورت نمی‌گیرد به مردم توصیه کرد که در مدیریت مصرف یک حرکت جهادی انجام داده و از خرید و فروش کالاهای لوکس و تجملی در کشور اسلامی که دعوت به سادگی می‌کند پرهیز کنند.

وی با اشاره بر لزوم اهتمام به تولید کالای مرغوب و استاندارد و صادراتی، مدیریت در سرمایه‌گذاری و ممانعت از سرمایه‌گذاری‌های کاذب در بانک‌ها تاکید و اضافه کرد: دلالی و بورس بازی در شرایط فعلی کشور خیانت به مردم است



وی در بخشی از سخنان خود از دولت خواست كه قیمت گذاری یكسانی بر كالاها و اجناس موجود در بازار مقرر كرده و چنین نباشد كه قیمت یك كالا در یك طرف از خیابان با قیمت آن در آن سوی خیابان متفاوت باشد.

امام جمعه تبریز خطاب به كسانی كه قیمت‌های دل‌ بخواهی بر روی كالاهای تولیدی خود گذاشته و به آیه "الناس مسلطون علی اموالهم" استناد می‌كنند، اظهار كرد: این افراد اشتباه می كنند. نباید هر كسی به هر قیمتی كه دوست دارد اقدام به فروش محصولات و كالاهای تولیدی خود بكند.

آیت الله مجتهد شبستری بر ضرورت كاهش واردات بی رویه و مبارزه با قاچاق تاكید و تصریح كرد: متاسفانه در بعضی موارد نیز علاوه بر واردات غیر قانونی، شاهد واردات قانونی بی رویه هستیم كه باید قطع شده و به منابع و ظرفیت‌های داخلى اكتفا كرد.


وی در بخشی از سخنان خود نیز خطاب به اشخاصی كه مشمول مالیات هستند گفت: پرداخت مالیات همچون پرداخت خمس و زكات واجب است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار