ارتقای سطح خدمات ارایه شده به عشایر خلخال

فرماندار خلخال گفت: با هدف ارتقای سطح خدمات ارایه شده به عشایر منطقه در سه ماه اول امسال بیش از 150 کیلومتر از راه های ارتباطی عشایری این شهرستان بهسازی ، مرمت و شن ریزی شده است.
کد خبر: ۲۵۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴ 30 June 2016

به گزارش ایرنا ، علی نظری شیخ احمد روز پنجشنبه در نشستی با مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: عشایر این
شهرستان به رغم قدمت بالا و نقش تاثیر گذار در تولید و اقتصاد آن چنان که باید در جامعه معرفی نشده و به علت ناشناخته بودن در بین عامه مردم هنوز جایگاه اصلی خود را در این شهرستان پیدا نکرده اند.
وی گفت: عشایر خلخال با یک هزار و 200 خانوار با جمعیتی بالغ بر شش هزار نفر نقش مهمی در تولید فرآورده های دامی از جمله شیر ، گوشت ، پشم و اقتصاد این شهرستان دارند.
نظری به افزایش سطح خدمات ارایه شده به عشایر اشاره کرد و افزود: امسال 170 تن آرد و 220 نهاده دامی بین عشایر منطقه توزیع شده و 100 هزار لیتر آب نیز از طریق تانکرهای آبرسانی سیار در بین عشایر توزیع شد.
او نسبت به همکاری در برگزاری جشنواره عشایر در خلخال قول مساعد داد و گفت: توانمند سازی عشایر در دستور کار قرار گرفته و دوره های آموزشی و مهارت فنی برای عشایر منطقه برگزار شد.
قادر هنرمند ، مدیرکل امور عشایری استان اردبیل نیز در این نشست گفت: عشایر خلخال همواره پیشرو در تولید
فرآورده های دامی استان بوده و در جشنواره های برگزار شده درخشیده اند.
وی با بیان اینکه عشایر استان به عنوان نماینده عشایر شمال غرب کشور انتخاب شده اند از برنامه ریزی برای ارتقای سطح زندگی و بهداشت عشایر در سال جاری خبرداد و گفت: با ارتقای رتبه اداری نمایندگی های امور عشایر در شهرستان ها و تبدیل آنها به ادارات درجه یک از جمله اداره امور عشایر خلخال سطح خدمات ارایه شده به عشایر زیر
پوشش افزایش خواهد یافت.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.


منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار