بحران جدی آب در 200 روستای تفت

کد خبر: ۲۵۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸ 11 July 2016
به گزارش تابناک یزد،رئیس آب و فاضلاب روستايي شهرستان تفت با اشاره به کاهش نزولات جوي و افت آبهاي زيرزميني در اکثر روستاهاي شهرستان تفت، گفت: هم اکنون بيشتر از 200 روستای شهرستان تفت با بحران کم آبي و بي آبي دست و پنجه نرم مي کنند.

«مظفري» افزود: کوهستاني بودن اکثر مناطق روستاهاي شهرستان، ناکافي بودن نزولات جوي و عدم تشکيل آب های روان ، چاه ها و قنات هاي تفت را به شدت تحت تاثير خشکسالي قرار داده است.

وي با بیان اینکه منابع آبي مورد استفاده در روستاهاي تفت شامل 121حلقه چاه، 30 رشته قنات و 2 باب چشمه است، اذعان داشت: با آغاز فصل گرما و افزايش تقاضاي آب، تعداد 12 حلقه چاه خشک و آبدهي تعداد 34 حلقه دچار افت شديد شده است.

این مقام مسئول از تامین آب مورد نياز شرب و بهداشت 200 روستاي تفت با تانکرهاي آبرساني خبر داد و گفت: انجام آبرساني سيار با استفاده از 7 دستگاه تانکر به صورت روزانه انجام مي شود و با استفاده از بيش از 250 عدد تانکر ثابت نياز آب شرب روستاها در سطح شهرستان تامين مي شود.

وي با بيان اينکه وظيفه شرکت آب و فاضلاب روستايي تامين آب آشاميدني و بهداشت مردم است و در قبال آبياري باغ و باغچه هيچ وظيفه اي ندارد، از کمبود اعتبار برای تامین آب شرب روستاهای تفت خبر داد و تاکید کرد: مبلغ 5هزار و 500 ميليون ريال جهت آبرساني سيار به روستاهاي شهرستان تفت مصوب شده که تاکنون مبلغ 2هزار و 610 ميليون ريال آن تخصيص داده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار