رقابت بیش از 14 هزار نفر در قزوین برای ورود به دانشگاه

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش از تلاش بیش از 14 هزار نفر در قزوین برای ورود به دانشگاه ها از فردا پنجشنبه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
کد خبر: ۲۵۹۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴ 13 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، عباس کاویانی نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در گفتگویی با این خبرگزاری با بیان این مطلب بیان کرد: کنکور سراسری ورود به دانشگاه از فردا پنجشنبه همزمان با سراسر کشور در حوزه های امتحانی از پیش تعیین شده در قزوین برگزار می شود.
وی عنوان کرد: داوطلبین در استان قزوین نیز به مانند سایر متقاضیان در دیگر حوزه های امتحانی کشور در رشته های علوم ریاضی و علوم انسانی صبح فردا پنج شنبه آزمون خواهند داد.
این مسئول با بیان اینکه داطلبان آزمون هنر بعد از ظهر فردا پنجشنبه در آزمون شرکت میکنند، تأکید کرد: صبح جمعه ۲۵ تیر آزمون علوم تجربی و در بعدازظهر همانروز نیز آزمون زبان‌های خارجی برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه سال 860هزار و 109نفر در کشور کنکور خواهند داد، ادامه داد: از این تعداد 41 درصد آقا و 59 درصد خانم هستند.
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش سهم استان قزوین در کنکور امسال را 14هزار و  49 نفر اعلام کرد و افزود: 38 درصد داوطلبین در قزوین مرد و 62 درصد نیز خانم هستند  که در پنج گروه علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی ، هنر و زبان‌های خارجه به رقابت می‌پردازند.
وی بیشترین میزان داوطلبین را با 53 درصد در رشته علوم تجربی دانست و بیان کرد: علوم انسانی با 17 درصد، ریاضی با 15 درصد و هنر و زبان نیز با 2 درصد در رده بعدی میزان داوطلبین کنکور قرار دارند.
کاویانی عنوان کرد: 8هزار و 296نفر از شهرستان قزوین، 680 نفر از بوئین‌زهرا، 2هزار 20نفرازالبرز، 2هزار و 193 نفر از تاکستان و 860 نفراز آبیک در این رقابت شرکت کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه بین‌الملل امام خمینی(ره)، دانشگاه پیام نور و آموزشکده فنی و حرفه‌ای شهید بابایی به عنوان حوزه های امتحانی محسوب می شوند، تصریح کرد: تمام معلولان در استان در دانشگاه بین‌الملل امام خمینی (ره) به رقابت می‌پردازند.
این مسئول تأکید کرد: از فردا سه هزار و 631 نفر در حوزه امتحانی دانشگاه امام خمینی(ره)، سه هزار و 232 نفر در حوزه امتحانی پیام نور و یک هزار 433 در حوزه امتحانی آموزشکده فنی و حرفه‌ای با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار