مدیرکل ثبت‌احوال اردبیل:

60درصد اسامی اردبیلی‌ها از نام ائمه است

مدیرکل ثبت‌احوال استان اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از 60 درصد اسامی و نام‌های اهالی استان اردبیل منتصب به نام ائمه اطهار (ع) است و خانواده‌های اردبیلی علاقمند نامگذاری فرزندشان به این عناوین هستند.
کد خبر: ۲۷۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۱ 25 April 2015
به گزارش فارس، اسد حسن‌زاده پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با اشاره به حلول ماه رجب و فرا رسیدن میلاد امیر‌المومنین (ع) روز پدر و همچنین پاسداشت مقام معلم اظهار کرد: ثبت‌احوال استان اردبیل در ارائه خدمات الکترونیکی به مردم در خط مقدم قرار دارد.

وی به ثبت وقایع حیاتی آن هم به شکل سریع و به موقع و همچنین ارائه آمار‌های جامع جمعیتی، صدور مدارک و اسناد متقن و حفاظت شده به مراجعان اشاره کرد و افزود: ضرورت دارد از ظرفیت عظیم مردمی در زمینه توسعه خدمات و بهبود ارائه این خدمات بهره‌گیری کنیم.

مدیرکل ثبت‌احوال استان اردبیل مکانیزه شدن سیستم‌های چاپ و تحویل شناسنامه نوزادان و بزرگسالان، تهیه بسترهای مناسب برای صدور کارت هوشمند به افراد واجد شرایط و راه‌اندازی دفاتر پیشخوان و آی‌سی‌تی روستایی را با هدف ارائه خدمات به مردم یادآور شد و گفت: ثبت‌احوال تلاش می‌کند تا در قالب این امکانات و تجهیزات خدمات مطلوبی را به هموطنان ارائه کند.

حسن‌زاده با اشاره به فرهنگ نام و نام‌گزینی در اسلام و جامعه دینی تصریح کرد: در قرآن کریم و روایات به اهمیت نام نهادن نیکو به فرزندان و صدا زدن آنها با القاب شایسته تاکید شده است.

این مسئول یادآور شد: اهالی استان اردبیل نیز در نام نهادن فرزندانشان بر این سیره و سیاق عمل کرده و سعی می‌کنند بهترین نام‌ها و نیکوترین اسامی را برگزینند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان اردبیل به فرصت پیش آمده برای تغییر نام به اسامی علی و فاطمه اشاره کرد و ادامه داد: این فرصت تا 12 اردیبهشت ماه برای علاقمندان فراهم است تا در فاصله ولادت با سعادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) از 15 فروردین تا 12 اردیبهشت ماه سالروز ولادت علی (ع) با تسهیلات ویژه نام خود را به فاطمه، زهرا و علی تغییر دهند.

حسن‌زاده بیان کرد: افرادی که عنوان ساداتشان به دلایل نامعلومی از همراه اسمشان حذف شده فرصت دارند تا با مراجعه به دفاتر ثبت‌احوال عنوان سید را به شناسنامه خود برگردانند.

وی برگزاری همایش‌ها و نشست‌های مهندسی فرهنگ نام‌گزینی، راه‌اندازی سامانه‌ای با همین عنوان، راه‌اندازی مرکز مشاوره نام‌گزینی، درگاه الکترونیکی استعلام نام‌های مناسب و درگاه الکترونیکی درخواست تغییر نام را از اقدامات انجام شده اعلام کرد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان اردبیل در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم با این اقدامات زمینه خوبی برای ارائه فعالیت‌های بیشتر هویتی برای استان اردبیل فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار