مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

۱۲۰ کتابفروشی فعال در استان کرمانشاه داریم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۱۲۰ کتابفروشی فعال در استان کرمانشاه داریم.
کد خبر: ۲۸۷۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ 30 August 2016

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه، ابراهیم رحیمی زنگنه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه عصر دیروز در آیین اختتامیه طرح تابستانه کتاب که در محل شهر کتاب استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری طرح تابستانه کتاب یک طرح مفید در راستای پیشبرد فرهنگ کتاب خوانی بوده است.

وی با اشاره به برگزاری سه طرح در حوزه کتاب، عنوان کرد: طرح تابستانه کتاب به جهت موفق بودن طرح عیدانه برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اهداف طرح عیدانه، یادآور شد: در طرح عیدانه هر فرد با در دست داشتن کارت ملی می توانست تا سقف یک میلیون تومان کتاب خرید کند.

رحیمی زنگنه با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب کرمانشاه، اظهار کرد: این نمایشگاه ۲۴ آبان سال جاری با اعتباری بیش از دو میلیارد تومان در استان کرمانشاه گشایش می یابد.

رحیمی زنگنه با تاکید بر آمار میانگین مطالعه در کشور، ابراز کرد: جامعه ای که از مطالعه دور است محکوم به محرومیت است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲۰ کتاب فروشی در سطح استان کرمانشاه، تصریح کرد: تعداد اندکی از این کتاب فروشی ها فعال هستند که این موضوع بیانگر عدم حمایت مردم از کتاب فروشی است.

فریبا جمشیدی رئیس کتاب فروشی شهر کتاب استان کرمانشاه نیز در این مراسم، گفت: شهر کتاب کرمانشاه در طرح کتاب تابستانه توانست جایگاه هشتم را در کشور اخذ کند.

جمشیدی با بیان اینکه کشورهای درحال توسعه ۸۰ درصد جمعیت کل جهان را تشکیل می دهند، عنوان کرد: مردم کشور های درحال توسعه تنها ۳۰ درصد مطالعه دارند.

وی در خصوص کشورهای توسعه یافته، بیان کرد: این کشور ها ۲۰ درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند که سرانه مطالعه آنها ۷۰ درصد است.

رئیس کتاب فروشی شهرکتاب استان کرمانشاه با اشاره به طرح عیدانه که در اسفندماه برگزار شد، تصریح کرد: طرح عیدانه تاثیر زیادی در راستای اجرای بهتر طرح تابستانه داشته است. این مسئول یادآور شد: اگه عدم حمایت از کتاب فروشی ها همچنان ادامه یابد موجب می شود که کتاب از غذای روح به غذای جسم تبدیل شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار