نیاز به اعتبارات بیشتر برای اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی یزد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد از نیاز به اعتبارات بیشتر برای اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی خبر داد.
کد خبر: ۲۸۹۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸ 03 September 2016

به گزارش تابناک یزد،محمد فاتحی  با اشاره به هزینه‌بر بودن آبرسانی به روستاهای استان یزد اظهار داشت: برای آبرسانی به روستاها با کمبود منابع مالی مواجه هستیم و نیاز به توجه بیشتر مسؤولان در این زمینه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح‌های آبرسانی به روستاهای استان همچنین آبرسانی سیار به روستاها نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان یزد با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات آبرسانی روستایی از منابع ملی و بخش دیگری از منابع استانی تامین می‌شود، خواستار توجه بیشتر مسؤولان استان به تخصیص اعتبار در این زمینه شد.

فاتحی با اشاره به اینکه وضعیت آب در در بسیاری از روستاهای استان بحرانی است، یادآور شد: خشکسالی سبب شده تا بسیاری از منابع آبی شامل چشمه‌ها، قنوات و چاه‌ها در روستاها خشک و روستاها دچار بحران آبی شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر آبرسانی به 300 روستای استان یزد به صورت سیار انجام می‌شود که با توجه به روند خشکی منابع آبی، تعداد این روستاها در سال آینده افزایش خواهد یافت.

فاتحی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آب شرب مورد نیاز روستاهای استان یزد از طریق 422 منبع آبی، شامل 45 رشته قنات، 15 دهنه چشمه و 350 حلقه چاه و 12 تاسیسات همجوار تامین می‌شود که از این تعداد 77 منبع آبی خشک و 98 منبع آبی در آستانه خشک شدن هستند.

وی یادآور شد: استان یزد حدود 3 هزار روستا و آبادی دارد که یک‌هزار و 194 روستای آن با 270 هزار نفر جمعیت دارای سکنه است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار