مدیر فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن خبر داد:

پارکبانان مشهدی آموزش آتش‌نشانی خواهند دید

مدیر فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن گفت: ۶۵۰ پارکبان مشهدی تا انتهای سال جاری از سوی این فرهنگسرا آموزش مقدماتی آتش‌نشانی را به مدت ۳۰ ساعت می‌گذارنند.
کد خبر: ۳۰۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲ 25 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، محمد باغبان با اشاره به مانور عملیاتی ایمنی و آتش نشانی که در این فرهنگسرا  اجرا شد؛ گفت: این مانور به مناسبت گرامیداشت هفته ایمنی و آتش نشانی توسط 120 نفر تیم عملیاتی و 80 نفر نیروهای داوطلب و همیاران آتش نشان با کمک فرهنگسرای شهر ایمن اجرایی شد.
وی با تأکید بر اینکه این مانور در چند بخش برگزار شد، عنوان کرد: مانور عملیاتی در پشت فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن و در بخش های مانند اطفای حریق که با سه خودرو و توسط بانوان صورت گرفت، نجات کوهستان، عملیات خطر مواد شیمیایی و به کارگیری تجهیزات نوین، عملیات راپل و... برگزار شد.
 مدیر فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن یادآور شد: این فرهنگسرا اقدامات زیادی را در رابطه با مدیریت ایمنی و آتش نشانی و آموزش نیروهای داوطلب انجام می دهد.
باغبان با اشاره به حضور ۷۰ نفر از پاکبانان در این مانور، گفت: این افراد امروز آموزش عملیات اطفای حریق را دیدند در مشهد ۶۵۰ پارکبان داریم که قرار است  به مدت ۳۰ ساعت آموزش های آتش نشانان داوطلب را ببیند .
وی ادامه داد :آموزش این افراد با توجه به موقعیت کاری آنان می تواند به پیشگیری از حادثه و حریق و انجام اقدامات ابتدایی بعد از بروز حوادث کمک کند.
گفتنی است در این مانورعملیاتی بانوان و مردان آتش نشان در قالب تیم‌های امداد و نجات، اطفای حریق، نجات کوهستان، تخصصی مواد شیمیایی  با بکارگیری تجهیزات نوین از جمله خوروی عملیاتی پلت فرم و ... توان عملیاتی خود را به نمایش‌گذاشتند. این  مانور در کنار فرهنگسرای شهرزیبا وایمن واقع در قاسم آباد شریعتی 45 برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار