مدیرکل راه وشهرسازی گلستان:

اجرای مطالعات بازآفرینی در ۲۰۰۰هکتار از بافت شهری گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از اجرای مطالعات بازآفرینی در دو هزار هکتار از بافت ناکارآمد شهری گلستان خبرداد.
کد خبر: ۳۰۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 02 October 2016
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از انجام مطالعات بازآفرینی در دو هزار هکتار از بافت ناکارآمد شهری گلستان خبرداد.
ابراهیم مبارک قدم گفت: هم اینک بیش از دو هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری در این استان شناسایی شده که مطالعات بازآفرینی بخشی از آنها به پایان رسیده و با توجه به تاکید مقام عالی وزرات به مساله شهرسازی و حقوق شهروندی، توجه ویژه و بیشتری به این مقوله ها خواهد شد.

وی ادامه داد: به همین منظور برای حفظ، احیا، بهسازی و نوسازی بافت های قدیمی و ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی و مناطق حاشیه نشینی شهر، ۱۳ قرارداد کاری با پیمانکاران مرتبط در سال جاری منعقد شده است.

مبارک قدم همچنین به انتزاع حوزه راهداری از این اداره کل و انتقال آن به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اشاره کرد و افزود: این امر فرصتی دیگر برای ارتقای کیفی راه ها فراهم کرده است.

به گفته وی، با اتخاذ این سیاست از این پس، ساخت و احداث راه‌ ها توسط یک دستگاه و بهره ‌برداری و نگهداری آن توسط ارگانی دیگر انجام می‌شود که موجب افزایش دقت در تحویل‌گیری پروژه‌ها خواهد شد.

مبارک قدم اظهار کرد: احداث و پیگیری ارتقای ایمنی پنج محور ارتباطی استان از جمله پروژه هایی است که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و رونق اقتصادی منطقه و بعنوان پروژه های اقتصاد مقاومتی در سال جاری دنبال می شود.

وی افزود: این محورها شامل بهسازی شاهرود به محور شمال به طول پنج کیلومتر، احداث باند دوم کردکوی- بندرترکمن به طول هشت کیلومتر، تعریض محور آق قلا به گنبد به طول ۲۰ کیلومتر، بهسازی محور اصلی رامیان – اولنگ به طول ۱۰ کیلومتر و تعریض و احداث بزرگراه در محور گالیکش – تنگراه به طول ۱۰ کیلومتر است.

رئیس شورای حمل و نقل گلستان اظهار کرد: کمربندی گرگان نیز یکی دیگر از پروژه های مهم حوزه حمل و نقل استان است که از اهمیت ویژه ای در جهت رونق اقتصادی منطقه بویژه در جهت ایجاد منطقه آزاد و بندرخشک اینچه برون و ازدیاد ترافیک ترانزیتی از این مسیر و تحقق مطالبات مردمی، برخوردار است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار