بسترهای سرمایه‌گذاری خارجی در استان فراهم شود

کد خبر: ۳۰۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ 04 October 2016


مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان البرز از فراهم آوردن بسترهای بیشتر سرمایه‌گذاری خارجی در استان تأکید کرد و گفت: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون 820 پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی در البرز صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نظرآباد، ایرج موفق ظهر امروز در حاشیه بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از واحدهای صنعتی شهرستان نظرآباد اظهار داشت: تاکنون 12 شرکت خارجی سرمایه‌گذاری‌های لازم را در این استان داشته‌اند.

به گفته وی با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان البرز باید بسترهای بیشتری را برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی در استان فراهم کنیم.

موفق میزان سرمایه‌گذاری‌های خارجی را تاکنون یک هزار و 258 میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز در ادامه سخنان خود با اشاره به صدور پروانه‌های واحدهای صنعتی در استان تأکید کرد: با بهره‌برداری از این واحدها که با سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیارد تومانی انجام شده است، برای 22 هزار و 350 نفر در استان اشتغال ایجاد شد.

موفق با اشاره به فعال بودن 3 هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی در استان البرز خاطرنشان کرد: در این راستا و با توجه به تمهیدات اندیشیده شده 2 هزار و 900 طرح صنعتی دیگر نیز در استان البرز در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه از تعداد 2 هزار و 900 طرح صنعتی، یک هزار و 300 طرح در آستانه بهره‌برداری قرار دارد، تأکید کرد: باید با تلاش بیشتر مسیر توسعه طرح‌های صنعتی و تولیدی در این استان بیشتر شود تا هم شاهد توسعه اقتصادی باشیم و بتوانیم در کاهش معضل بیکاری اقدامات مناسبی را انجام دهیم.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز یکی دیگر از مهم‌ترین ظرفیت‌های موجود در استان البرز را برای توسعه اقتصاد، وجود تنها فرودگاه اقتصادی پیام عنوان کرد و بیان داشت: در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان مقرر شد که تدابیر لازم برای تبدیل منطقه اقتصادی پیام به هاب واردات مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی اندیشیده شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار