مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک استان قم خبر داد:

اجرای طرح‌های جدید کاهش ترافیک در آینده نزدیک

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک استان قم بابیان این‌که برخشی از ترافیک موجود ناشی از اجرای پروژه‌های عمرانی است، گفت: طرح‌های جدید کاهش ترافیک در آینده نزدیک اجرا خواهد شد که نقش مهمی در کاهش ترافیک شهری خواهد داشت.
کد خبر: ۳۱۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴ 15 October 2016
به گزارش تابناک قم، حسین شعبان زاده با اشاره به ترافیک شهری موجود در برخی از مناطق شهر، اظهار داشت: وقتی حجم عظیمی از وسایل نقلیه از مسیری عبور می‌کنند و تعداد وسایل نقلیه عبوری از آن مسیر از حد مجاز می‌گذرد، باعث ایجاد ترافیک و مشکل می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع ترافیک در تمام شهرها وجود دارد؛ باید حجم عبور وسایل نقلیه از یک مسیر مشخص باشد و از حد نرمال تجاوز نکند تا دچار گره ترافیکی نشویم.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک استان قم بیان داشت: استان قم در تمام فصول سال شاهد ترافیک می‌باشد و زمانی که زائران به استان قم سفر می‌کنند این ترافیک چند برابر می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی در قم ابراز داشت: درصدی از ترافیک‌های موجود در سطح شهر به دلیل وجود این پروژه‌های عمرانی و طرح‌های ترافیکی می‌باشد چراکه بخشی از عرض خیابان گرفته می‌شود اما در آینده با افتتاح این طرح‌ها، حجم ترافیک استان کاهش می‌یابد.

شعبان زاده تأکید کرد: باید در این مسیرها، مسیرهای جایگزین در نظر گرفته شود و همچنین ظرفیت‌های ویژه‌ای برای عبور زیاد خودروها از مسیری ایجاد شود.

وی با اشاره به برخی از نقاط شهر که دارای ترافیک بیشتری می‌باشد، گفت: جذب سفر به برخی از نقاط شهر بالا می‌باشد مثل هسته مرکزی شهر و حرم که بخش عظیمی از ترافیک را در این قسمت شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در برخی از تقاطع شهر که همیشه ترافیک سنگینی را شاهد هستیم باید یکسری رویکرد و طرح را سریعاً عملیاتی کنیم تا از حجم ترافیک کاسته شود مثلاً در تقاطع فردوسی و صدوق با رویکردی بسته بود که ما آن را باز کردیم و در آینده هم قرار است 4 راه شود که باعث روان‌سازی ترافیک در این محدوده خواهد شد.

شعبان زاده تأکید کرد: برخی معابر مانند خیابان توحید، میدان توحید، میدان امام، صدوق و.. که اتصال بین چندین خیابان هستند دارای برخی گیرهای ترافیکی می‌باشند که با یک برنامه‌ریزی و زیرساخت مناسب ترافیک آن مناطق حل می‌شود.

وی افزود: اداره کل حمل‌ونقل ترافیک طرح‌هایی برای کاهش ترافیک در برخی از نقاط شهر طراحی‌شده است و به شهرداری مناطق ابلاغ‌شده است که با توجه به بودجه و اعتبار سالانه و این‌که کدام پروژه در سال‌های آینده در دست اقدام قرار بگیرد و یا کدام پروژه اجرا شود یا نه منطقه با اولویت‌بندی تصمیم به اجرای آن می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک استان قم در ادامه اضافه کرد: راهکار مناسب این است که خیابان‌ها و مناطقی که دارای گره‌های ترافیکی است از طریق تفکیک مسیرها اجازه ورود همه وسایل نقلیه به یک نقطه را ندهیم که باعث ایجاد ترافیک شود.

وی در خاتمه با اشاره به ترافیک منطقه میدان توحید نیروگاه خاطرنشان شد: یقیناً برای منطقه نیروگاه طرحی طراحی و به منطقه ابلاغ‌شده است که منطقه در اولویت‌بندی خود آن‌ها را اجرا می‌کند ولی در آینده حتماً طرح‌هایی اجرا خواهد شد.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار