رونمایی ازکتاب شعر عاشورایی در ایلام

کد خبر: ۳۱۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸ 17 October 2016
رونمایی از کتاب شعر عاشورایی با عنوان «شه هید ئه سر» (شهید اشک) روز دوشنبه با حضور جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی در ایلام آغاز شد.

به گزارش تابناک ایلام؛ این توسط حبیب الله بخشوده از شاعران برجسته ایلامی گردآوری شده و شامل ۱۰۵ شعر کردی و فارسی از ۳۰ شاعر این استان است.

حجت الاسلام محمد فتاحی مدیر کل تبلیغات استان ایلام در آیین رونمایی از این کتاب بر لزوم دقت نظر شاعران و فعالان این عرصه در خلق آثاری در شان و جایگاه قیام اباعبدالله الحسین (ع) تاکید و اظهار داشت: شاعران و مداحان باید با مطالعه دقیق رویدادهای تاریخی و مذهبی در جهت نشر و گسترش فرهنگ مورد نظر ائمه معصومین (ع) تلاش کنند.

وی افزود: همه باید تلاش کنیم تا سبقه سنتی آیین های عزاداری حفظ و از ورود بدعت ها و خرافات در این زمینه جلوگیری شود ضمن اینکه در سرودن اشعار حماسی و مذهبی نیز از کتب مورد تایید و مستند بهره بگیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام ادامه داد: خوشبختانه این استان با توجه به اینکه منطقه ای ۱۰۰ درصد شیعه بوده شاهد ورود کمترین خرافاتی در آیین های مذهبی هستیم و مشکل خاصی در برگزاری آیین های عزدارای در ایلام مشاهده نمی شود.

فتاحی اضافه کرد: ۸۰۰ مداح در کانون مداحان استان سازماندهی شده اند و با برگزاری دوره های اموزشی تلاش شده تا سطح آشنایی این عزیزان را با معارف الهی بیش از پیش بالا ببریم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار