مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی خبر داد

اجرای طرح واگذاری آبرسانی سیار روستایی به تعاونی‌های روستایی در خراسان جنوبی

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای آبان‌ ماه جاری طرح واگذاری آبرسانی سیار روستایی به تعاونی‌های روستایی و دهیاری‌ها در استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۳۲۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ 01 November 2016

علی‌اکبر بسکابادی، اظهار داشت: خشک‌سالی‌های پی‌درپی در خراسان جنوبی سبب کاهش منابع آبی و در نتیجه سبب کمبود آب در برخی از روستاهای استان شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 442 روستای استان به صورت سیار با تانکر آب‌رسانی می‌شوند، تصریح کرد: طی هفت ماه ابتدای امسال 239 هزار و 765 مترمکعب آب به صورت سیار به روستاهای استان حمل شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی ادامه داد: این میزان آب‌رسانی از طریق 32 دستگاه تانکر و با 19 هزار و 886 سرویس صورت گرفته است.

بسکابادی یادآور شد: آب‌رسانی سیار به روستاها تا سال 90 به صورت امانی توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی انجام می‌گرفت و از آن سال به بعد با انعقاد تفاهم‌نامه بین این شرکت و بسیج سازندگی مطابق مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان آب‌رسانی سیار به روستاها به بسیج سازندگی واگذار شد.

وی به طرح واگذاری آب‌رسانی سیار به تعاونی‌های روستایی و دهیاری‌ها اشاره کرد و افزود: از ابتدای آبان ماه جاری بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که فی ما بین شرکت آب و فاضلاب روستایی استان و اتحادیه دهیاری‌های استان منعقد شده کار آب‌رسانی سیار به تعاونی‌های روستایی و دهیاری‌ها واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با اشاره به مزایای اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: با توجه به حضور دهیاران در روستاها و در اختیار داشتن ماشین‌آلات مناسب برای این امر در دهیاری‌ها، دهیاران بهتر می‌توانند این اقدام را انجام دهند و در نگهداری شبکه‌های توزیع فعالیت کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار