کیفیت، خمیر مایه فراموش شده در پخت نان

کد خبر: ۳۲۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰ 12 November 2016
مدتی است کیفیت نان نامناسب شده و پایین آمده  و نمودار رضایت مشتری ها هم به همین سمت و سو رفته است و زمزمه نارضایتی از کیفیت نان به گوش می رسد. با این که گفته می شد افزایش قیمت نان و آزادپز شدن تعدادی از نانوایی ها تأثیر مثبتی در افزایش کیفیت نان خواهد داشت، اما به نظر می رسد این موضوع پس از گذشت ماه ها چندان مثمرثمر نبوده است. با این که در ابتدای اجرای این طرح کیفیت نان روند بهبودی به خود گرفت و رضایت نسبی از کم و کیف آن حاصل شد، اما هم اینک دوباره برخی نانوایی ها کیفیت نان را به فراموشی سپرده و روال گذشته را در پیش گرفته اند.حال که قیمت نان افزایش یافته حق مسلم شهروندان است که نان بهتری را با خود به خانه ببرند و دیگر نگران کیفیت نامناسب آن نباشند. بنا به گفته شهروندان با افت کیفیت نان در روزهای گذشته دور ریز نان بیشتر شده و به تناسب خرید مقدار نان پول آن ها نیز دور ریخته می شود.
نظارت هم یک طرف دیگر این ماجرا است، با این که باید به تولید آرد و نان و کیفیت آن ها بیشتر از گذشته توجه شود، اما انگار تنور نظارت هم کمی سرد شده و دست نانوایان را مانند نرخ گذاری ها بازتر گذاشته است.نان، مهم ترین و اساسی ترین نیاز ضروری روزانه افراد است که جایگاه ثابتی در سبد غذایی خانوارهای ایرانی دارد و باید بهترین و مناسب ترین کیفیت و قیمت را داشته باشد و متناسب با خواست شهروندان باشد نکته ای بسیار مهم که از چشم نانوایان و حتی مسئولان پنهان مانده است.
دورریز نان به دلیل کیفیت پایین و نامناسب تبعات اقتصادی و اجتماعی بسیاری در پی دارد.
با این که هر از چند گاهی خبرهایی از تعیین قیمت و نوع آرد به فراخور نیاز نانوایان به گوش می رسد تا کیفیت بندی نان به خوبی انجام شود و شهروندان با آگاهی بیشتری کیفیت مورد نظر خود را انتخاب کنند، اما این موضوع نیز به دلیل نداشتن توجیه برای تولید کنندگان آرد همچنان مسکوت مانده است و نانوایی ها با آرد های بی کیفیت نان های بی کیفیت تری را تحویل مردم می دهند و آب از آب تکان نمی خورد و نانوایی ها هم توپ را در زمین تولید کنندگان آرد می اندازند و کیفیت نامناسب آرد را دلیل اصلی افت کیفیت نان می دانند./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار