توصیه استاندار به شهرداران استان؛

درماههای پایانی عمر شوراها،بدنبال ایجاد تنش با آنها نباشید

استاندار ایلام با اشاره به نزدیک شدن به پایان عمر چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از شهرداران خواست ضمن رعایت قانون از ایجاد هر گونه تنش با اعضای شوراهای اسلامی خودداری کرده و با آنها تعامل داشته باشند.
کد خبر: ۳۴۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ 13 December 2016
استاندار ایلام با اشاره به نزدیک شدن به پایان عمر چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از شهرداران خواست ضمن رعایت قانون از ایجاد هر گونه تنش با اعضای شوراهای اسلامی خودداری کرده و با آنها تعامل داشته باشند.
 
به گزارش تابناک ایلام ،محمدرضا مروارید در همایش شهرداران استان اظهار کرد:چند ماهی بیشتر به عمر این دوره از شوراها نمانده بنابراین شهرداران باید با مدیریت مسائل از ایجاد تغییرات در بدنه شهرداری ها جلوگیری کنند زیرا در این صورت به منافع شهر و شهروندان آسیب وارد خواهد شد.
وی ادامه داد:با آغاز زمان تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا ممکن است فشارها و انتظارات از شهرداران افزایش یابد که شهرداران باید تلاش کنند از ایجاد تنش و مشکل در این زمینه با درایت و تعامل با شوراها پیشگیری شود.
استاندار ایلام تصریح کرد:عده ای از اعضای شوراها نیز ممکن است بدلیل اینکه تصور می کنند رای نمی آورند فشارهایی وارد کرده یا مشکلاتی ایجاد کنند که این موضوع هم باید توسط شهرداران مدیریت شود.
مروارید افزود:در دولت تدبیر و امید الگوی خاصی از مدیریت شهری دنبال می شود و در این زمینه چندین لایحه از جمله استخدام شهرداری ها، درآمدهای پایدار، قانون شوراها و مدیریت شهری به دولت ارائه شده که در صورت تصویب بسیاری از مشکلات شهرداری ها را حل خواهد کرد.
وی ادامه داد:دراین استان، شهرها کوچک و درآمدها اندک است بنابراین مشکلات عدیده ای وجود دارد که باید در خصوص آنها چاره اندیشی شود.

استاندار ایلام با اشاره به وجود نیروهای مازد در بدنه شهرداری ها خاطرنشان کرد:وجود نیروهای مازاد یکی از مشکلات شهرداری های استان است.باید تلاش کرد نیروی انسانی شهرداری ها کیفی باشد و از توان بخش خصوصی هم برای برخی امور بهره گرفته شود تا بیشتر از این تعداد، نیروی شهرداری ها افزایش نیابد.

نماینده ارشد دولت دراستان بیان داشت:با توجه به اینکه 72 درصد مردم استان در شهرها زندگی می کنند سر و سامان دادن به محیط کار و زیست مردم نقش موثری در ایجاد شادابی و نشاط در شهرها و افزایش تعهد مردم به نظام دارد.

وی دربخش دیگری از سخنانش به اهمیت توسعه فضای سبز در شهرها اشاره کرد وگفت:شهرداران در خصوص ایجاد، توسعه و احیای فضاهای سبز، تفکیک آب شرب از آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز و کاشت گونه های گیاهی بومی سازگار با منطقه تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
تنش چرا ??? تا زمانی که شهردار تن به خواسته های نابه جا و غیر قانونی اعضای شورای شهر بدهد هیچ گونه تنشی به وجود نخواهد آمد و باج خواهی ادامه خواهدداشت در غیر اینصورت اگر شهردار باج ندهد بلافاصله عزل خواهد شد و گزینه بعدی روی میز خواهد آمد :-)
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار