لزوم ساماندهی روز بازارهای هفتگی قم

سخنگوی شورای شهر قم گفت: باید به پروژه منوریل با رویکرد غیرسیاسی نگاه شود و در این صورت است که می‌توان اقدامی مؤثر در این بخش انجام داد.
کد خبر: ۳۵۲۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ 01 January 2017
به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان در دویست و دوازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به‌روز حمل‌ونقل اظهار داشت: در تمامی دنیا بحث طراحی خیابان‌ها به ترتیب با اولویت عابر پیاده، عبور دوچرخه، حمل‌ونقل عمومی و حمل‌ونقل خصوصی است.

وی بابیان اینکه خیابان‌های منتهی به حرم مطهر خیابان‌های پرترافیک هستند، افزود: عملاً کسانی که در پیاده‌رو قصد تردد دارند به دلیل کم‌عرض بودن پیاده‌روها نمی‌توانند از خیابان عبور کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به پیاده‌روهای عریض قم گفت: در این پیاده‌روها نیز اولویت با خودرو است و عابران پیاده برای یک عبور ایمن‌جایی ندارند امید است یک نهضت ایمن‌سازی پیاده‌رو در قم راه بیفتد.

ذاکریان بابیان اینکه بحث پارکینگ یکی از معضلات شهر قم است، خاطرنشان کرد: توسعه حمل‌ونقل عمومی موفق نخواهد بود مگر اینکه برای حمل‌ونقل خصوصی محدودیت ایجاد کنیم.

وی بابیان اینکه برای اختصاص حمل‌ونقل خصوصی در دنیا اولویت کمتری قائل شده‌اند، افزود: یک‌زمانی الگوی رفتاری مردم، به دلیل پایین بودن ضریب مالکیت خودرو شخصی، رفتن به مراکز جاذب سفر کمتر بود اما در حال حاضر باید مراکز جاذب سفر در مکان‌هایی که دسترسی خوبی دارند، ساخته شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به توسعه مسیرهای عبور دوچرخه گفت: 11 مرکز برای عرضه دوچرخه در استان در نظر گرفته‌شده است.

ذاکریان با اشاره به نظرسنجی  صورت گرفته در مورد منوریل گفت: 31 درصد موافق جمع‌آوری مونوریل، هفت درصد موافق تکمیل و 57 درصد معتقد بودند این پروژه باید تا پردیسان ادامه یابد.

وی بیان کرد: بخشی از پروژه منوریل اجراشده و حال توجیه‌ناپذیری آن را مطرح می‌کنیم، قیمتی که در دنیا برای اجرای  هر کیلومتر منوریل اعلام می‌کنند بین 25 تا 30 میلیون دلار و برای مترو 30 تا 60 میلیون دلار است درنتیجه باید به سمتی رفت که این سرمایه عظیم به نحو بهینه استفاده  شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم افزود: باید به پروژه منوریل با رویکرد غیرسیاسی نگاه شود و در این صورت است که می‌توان اقدامی مؤثر در این بخش انجام داد.

ذاکریان با اشاره به برگزاری روز بازارهای هفتگی در سطح شهر گفت: باید این روز بازارها در سطح شهر ساماندهی شوند و با سرعت بیشتری در هر منطقه یک روز بازار در نظر گرفته شود.

ذاکریان با اشاره به افزایش قیمت کنتور به‌صورت ناگهانی گفت: با افزایش قیمت کنتور و قبض‌ها مردم اعتراض می‌کنند و افزایش قبض‌ها نامتعارف است. در بخش سلول‌های خورشیدی رویکرد کلی باید حاکم باشد یعنی تا یارانه داده نشود بعید است که مشکل حل شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار