منشور حقوق شهروندی جزء کاملترین منشورها از نظر قانون و عدالت است

وکیل دادگستری و استاد دانشگاه های آزاد و پیام نور گیلانغرب گفت: منشور حقوق شهروندی جزء کاملترین منشورها از نظر قانون و عدالت در بین شهروندان است
کد خبر: ۳۵۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵ 07 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،قائم نادری روز شنبه اظهارداشت: اگرچه هر قانون و منشوری با نواقصی هم همراه است اما امید است دولت بتواند این نقایص را کاهش دهد.
وی بیان کرد: منشور حقوق شهروندی دارای نقاط قوت بسیاری است که در صورت درست اجرا شدن، شاهد رفع و یا حداقل کاهش مشکلات اجتماعی خواهیم بود. 
وی ادامه داد: دولت دکتر روحانی با تدوین حقوق منشور شهروندی گام بسیاری مهمی در جهت رفع مشکلات برداشته است و در این منشور بارها از کلمه حق یاد شده که اجرای کامل آن بی شک مثمرثمر خواهد بود.
دکتری حقوق و استاد دانشگاه آزاد و پیام نور گیلانغرب افزود: نگارش و تدوین قانون برای هر نظام و دولتی کاری سخت و غیرممکن نیست اما مشکل بیشتر در اجرای آن است که متاسفانه در واقع مواقع قصور و ناکارآمدی برخی مسوولان باعث می شود که قانون به نحو مناسبی که مورد توجه قانونگذار بوده به درستی در جامعه اجرا نشود. 
نادری گفت: در متن منشور حقوق شهروندی، اصول کلی برنامه و خط مشی دولت کاملا تعریف شده و این خود عامل مهم در ارایه خدمت بهتر و شایسته به مردم است.
منشور حقوق شهروندی با هدف استیفا و ارتقای حقوق شهروندی و به منظور تدوین برنامه و خط مشی دولت، موضوع اصل ١٣٤ قانون اساسی تنظیم شده و شامل مجموعه‌ای از حقوق شهروندی است که یا در منابع نظام حقوقی ایران شناسایی شده‌اند و یا دولت برای شناسایی، ایجاد، تحقق و اجرای آنها از طریق اصلاح و توسعه نظام حقوقی و تدوین و پیگیری تصویب لوایح قانونی یا هرگونه تدبیر یا اقدام قانونی لازم تلاش جدی و فراگیر خود را معمول خواهد داشت. 
این منشور در روز دوشنبه بیست و نهم آذر ١٣٩٥ در همایش قانون اساسی و حقوق ملت با حضور رییس جمهوری و حقوقدانان و وکلا رونمایی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار