رئیس کمیسیون آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری تمدن نوین اسلامی:

تمدن نوین باید با محتوای اسلامی شکل بگیرد

رئیس کمیسیون آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری تمدن نوین اسلامی گفت: تمدن نوین اسلامی باید با محتوای اسلامی و متناسب با شرایط امروز جامعه شکل بگیرد.
کد خبر: ۳۸۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ 20 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از  خبرگزاری فارس از قزوین، حاکم قاسمی در دومین همایش آینده‌نگاری تمدن نوین اسلامی که صبح امروز در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده آینده‌پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: در این همایش هشت مقاله از میان مقالات ارائه شده در حوزه آینده‌نگاری تمدن نوین اسلامی به تشخیص داوران انتخاب شده است.

وی ادامه داد: از سال گذشته هفته‌ای به نام هفته علمی تمدن نوین اسلامی نامگذاری شده است که هدف اصلی آن درگیر کردن مباحث آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها در این حوزه و مباحثی برای چگونگی رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

رئیس کمیسیون آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری تمدن نوین اسلامی با بیان اینکه هفت کمیسیون در این هفته فعالیت دارد، تشریح کرد: یکی از کمیسیون‌ها، کمیسیون آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری تمدن نوین اسلامی بوده که مسؤولیت آن به پژوهشکده آینده‌پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) واگذار شده است.

قاسمی افزود: سال گذشته نخستین همایش آینده‌نگاری تمدن نوین اسلامی برگزار و مقالات آن منتشر شد و دومین همایش در این راستا، امسال برگزار می‌شود که از مجموع مقالات ارائه شده هشت مقاله برای ارائه در این کمیسیون انتخاب شده است.

وی با اشاره به این نکته که وقتی بحث تمدن نوین اسلامی مطرح می‌شود عمدتاً نگاه به آینده مطلوبی است که باید شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: آینده را می‌توان از قبل و متناسب با ارزش‌ها و آرمان‌ها در هر جامعه‌ای سیاست‌گذاری کرد چراکه تمدن نوین اسلامی باید با محتوای اسلامی و متناسب با شرایط امروز جامعه شکل بگیرد.

گفتنی است در ادامه این همایش جمعی از پژوهشگران این حوزه به ارائه مقالات خود پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار