**تویوتا اولین اتوبوس سلول سوختی خود را به ادارهی حملونقلِ شهرداری توکیو تحویل داده و قرار است این اتوبوس در ماه مارس۲۰۱۷وارد خیابانها شود. این خودروی سبز با گنجایش۷۶مسافر از دو سیستم سلول سوختی با الکترولیت پلیمر جامد(TFCS)بهره میبرد و هر واحد توان تولید۱۱۴کیلووات قدرت دارد. این اولین اتوبوس از۱۰۰اتوبوس پیشبینیشدهی سبز است که قرار است تا سال۲۰۲۰و شروع بازیهای المپیک توکیو وارد ناوگان حملونقل این شهر شود.
**سیستم سلول سوختی این اتوبوس در حقیقت توسط میرای، شرکت زیرمجموعهی تویوتا، ساخته شده و دارای۱۰مخزن فشارقوی برای ذخیرهی۶۰۰لیتر هیدروژن با فشار۷۰۰بار است. هیدروژن، سلولهای سوختی را تغذیه میکند و سلولهای سوختی، باتریهای هیبریدیِ نیکل-فلز را شارژ میکنند. این باتریها انرژی مورد نیاز دو موتور الکتریکی را تأمین میکنند که در مجموع۳۰۳اسب بخار قدرت دارند و گشتاور آنها به۶۷۰نیوتون متر میرسد.
**به گفته تویوتا، این اتوبوس علاوه بر مصارف حملونقل شهری، میتواند در هنگام بلایای طبیعی۲۳۵کیلووات ساعت برق برای راهاندازی تجهیزات تولید کند. اتوبوس جدید تویوتا نسبت به پیشرانههای احتراق داخلی بهینهتر است و در طول فعالیت خود هیچ آلایندهای از قبیل دیاکسید کربن یا سایر ذرات معلق تولید نمیکند. بهعلاوه این اتوبوس دارای استانداردهای لازم برای سوار کردن و پیاده شدن افراد پیر و کودکان و فاقد پلهی اضافه است.