رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی اعلام کرد:

برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌های فرهنگیان جهان اسلام در مشهد

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی از برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌های فرهنگیان جهان اسلام به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان در راستای رویداد مشهد 2017 خبر داد.
کد خبر: ۳۸۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴ 04 March 2017
به گزارش تابناک رضوی، به نقل از ایسنا دکتر حسین مجتبوی، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان چون یک دانشگاه ماموریتگرا با محوریت تعلیم و تربیت است، پیشنهاداتی به کارگروه پایتخت معنوی جهان اسلام، وزیر ارشاد و استانداری ارائه داده است و برگزاری نخستین اجلاس روسای دانشگاه‌های فرهنگیان جهان اسلام مهم‌ترین آن‌ها است. 
وی افزود: برگزاری این اجلاس زمینه لازم را برای مشورت و هم‌افزایی دیدگاه‌های دانشگاه‌های با محور تعلیم و تربیت در جهان اسلام فراهم می‌کند. و در صورت برگزاری این اجلاس دبیر خانه دائم آن در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی تاسیس می‌شود که سالانه در یکی از کشورهای اسلامی برگزار شود.
مجتبوی خاطرنشان کرد: سال 2017 فرصت مناسبی برای خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد است تا پتانسیل، استعدادها و شرایط فرهنگی و اجتماعی خود را به جهانیان نشان دهد. 
وی افزود: وجود مضجع شریف امام رضا(ع) در مشهد پایتخت معنوی جمهوری اسلامی ایران است و سالانه میلیون‌ها زائر را به خود جذب می‌کند و وجود شخصیت‌های فرهنگی نظیر حکیم فردوسی تنها بخشی از ظرفیت‌های خراسان رضوی است.
رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت، همایش ملی نماز در فرهنگ رضوی با همکاری موسسه بنیان، برگزاری مصاحبه حدود 2هزار و 400 دانشجو ماده 28 از مهم‌ترین فعالیت‌های دانشگاه فرهنگیان در 6 ماهه دوم سال است.
وی بیان کرد: در روز‌های آخر سال نیز سالگرد تدفین شهدای گمنام را در پردیس شهید بهشتی خواهیم داشت. همچنین نشست تخصصی چگونه خشونت را کنترل و مدیرت کنیم که مقدمه‌ای برای همایش بزرگ در اردیبهشت ماه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار