برگزاری کلاس آموزشی مقابله با تب خونربزی دهنده کریمه کنگو در روستاهای روانسر

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان روانسر از برگزاری کلاس آموزشی مقابله با تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در روستاهای این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۲۴۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ 15 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از  روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، دکتر روزبه محمودی رییس شبکه دامپزشکی شهرستان روانسر با اعلام این خبر اظهار داشت: یک دوره کلاس آموزشی توجیهی بیماری CCHF یا تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و سم پاشی علیه این بیماری در روستای آهنگران از توابع بخش مرکزی شهرستان روانسر برگزار شد.

وی بیان داشت: در این دوره آموزشی توجیهی روستاییان با راهکارهای پیشگیری، کنترل و مقابله با این بیماری آشنا شدند؛ همچنین آموزش هایی در خصوص سم پاشی به عنوان یکی از مهمترین عوامل مقابله با این بیماری به روستاییان ارائه گردید.
ا
ین مقام مسئول با اشاره به اهمیت و خطر بالای این بیماری برای انسان خاطرنشان کرد: تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی واگیردار و قابل انتقالاز دام  به انسان است که البته در صورت رعایت نکات بهداشتی نگرانی برای درگیر شدن انسان نیست.

دکتر محمودی تماس مستقیم با لاشه و امعا و احشا دام آلوده و همچنین گزش توسط  کنه ها را از عوامل انتقال این بیماری به انسان برشمرد و افزود: با توجه به شروع فصل گرما و افزایش تکثیر و تزاید کنه ها رعایت مسائل بهداشتی برای افرادی که مستقیما با دام تماس دارند بیشتر اهمیت می یابد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان روانسر از شهروندان خواست که از خرید و مصرف گوشت کشتار غیرمجاز دام اکیدا خودداری کرده و حتما گوشت و فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

وی با تاکید بر لزوم سم پاشی بدن و جایگاه های دام برای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو تصریح کرد: دامداران حتما نسبت به سم پاشی سریعا اقدام و با درزگیری جایگاه های دام که مکان های مناسبی برای تخم ریزی کنه ها است از شیوع این بیماری جلوگیری کنند.

این مقام مسئول در مورد علائم این بیماری نیز گفت: بیماری تب کریمه کنگو با علائمی شبیه به بیماری آنفلوآنزا شروع شده و سپس خونریزی های زیرپوستی در بیمار مشاهده می گردد که در صورت تشخیص به موقع بیماری قابل درمان است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان روانسر همچنین یادآور شد: شماره های تماس چهاررقمی 1512 و نیز سامانه پیامکی 100010001512 پل ارتباطی کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با مردم است که همواره آماده دریافت گزارشات، پیشنهادات و انتقادات مردمی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار