غلامرضا باقری در گفتگو با تابناک:

ساماندهی و اجرای طرح جمع آوری پسماندهای در سطح کرمانشاه ضروری است

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت:ساماندهی و اجرای طرح جمع آوری پسماندهای حجیم و بسته‌بندی در سطح کلانشهر کرمانشاه کاری لازم و ضروری است.
کد خبر: ۴۲۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 17 May 2017
غلامرضا باقری در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:با توجه به اهمیت و ضرورت مقوله آموزش عمومی به شهروندان، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی و همچنین مقابله با دوره گردان و افرادی که به صورت غیرقانونی نسبت به جمع آوری پسماندهای با ارزش ( بسته بندی وحجیم) از داخل مخازن زباله سطح شهر اقدام می‌نمایندضروریست شهرداری کرمانشاه نسبت به ساماندهی و تکمیل طرح فعلی جمع آوری پسماندهای حجیم و بسته‌بندی اماکن مسکونی و صنوف مختلف( وضعیت موجود) در جهت رسیدن به وضعیت مطلوب اقدام نماید.
 
 وی خاطر نشان کرد:در شهر کرمانشاه هر نفر روزانه بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ گرم پسماند تولید می‌نماید و 70درصد ازاین پسماندها آلی(غذایی/باغچه ای)می باشند که در محل پروژه بازیافت کرمانشاه تبدیل به کمپوست می گردند و25 درصد از این پسماندها را پسماندهایی شامل  کاغذ ،کارتون، پلاستیک ،ظروف یکبار مصرف ،منسوجات و پسماند های حجیم تشکیل می دهد.که حجم آن حداقل 4 برابروزن آن می باشد.
 
 باقری تصریح کرد:5درصد مابقی را پسماندهای بهداشتی ویژه و خاکروبه ها تشکیل می‌دهد  که شهرداری در سال‌های ۱۳۸۰ تا۱۳۸۶ طرح آموزش تفکیک پسماندها در مبداءرا در مناطقی از کرمانشاه اجرا نمود ولی به دلیل کمبود اعتبارات و تغییر مدیریت ها و موانع دیگر این طرح ادامه نیافت وپسماند ها به صورت مخلوط در مخازن  تخلیه می گردد.

عضوشورای اسلامی شهر کرمانشاه تاکید کرد: جهت جلوگیری از ادامه این روند وجلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی و ناهنجاری های اجتماعی ناشی از جمع‌آوری پسماندها به صورت مخلوط و با همکاری شهروندان عزیز، برنامه آموزش و طرح اجرایی جمع آوری پسماندهای حجیم و بسته بندی در سال ۱۳۹۴ با بکارگیری حدود ۲۰ وانت مجهز به اتاقک  مخصوص و نیروی انسانی آموزش دیده و راننده آغاز شده است .

به گفته این مسئول: اجرای کامل این طرح منوط به اولویت مدیریت شهری ، هزینه‌کرد بیشتر ،مدیریت هدفمند تر و سایر اقدامات تکمیلی می باشد.

باقری اظهار داشت: جلوگیری از سرریز شدن مخازن زباله،جلوگیری از هجوم زباله گردی ها و سوء استفاده از کار اجباری و کودکان و نوجوانان و جلوگیری ازنا امنی،کاهش هزینه های نظافت و جمع آوری پسماند ها در سطح شهر کرمانشاه، کمک به ایجاد اشتغال در شهر کرمانشاه ،کمک به توسعه پایدار شهر کرمانشاه ازمهمترین مزایای طرح تفکیک آزمون پسماند های حجیم و بسته‌بندی  می باشد.
 
عضو شورای اسلامی شهر گفت:با اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها و جراید ،صدا و سیما و نصب بنر و تبلیغات در سطح شهر واطلاع رسانی چهره به چهره می توان در اجرای طرح به نتیجه مطلوبی رسید.

گفتگو از صفورا دانایی فرد

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار