معاون اجتماعی بهزیستی قم خبر داد

تولد نوزادان معتاد در مناطق حاشیه‌ای شهر

معاون اجتماعی بهزیستی قم با بیان اینکه 60 درصد ناهنجاری ها در قم مربوط به افراد غیربومی است گفت: 350 کودک خیابانی توسط بهزیستی شناسایی و مورد حمایت قرار گرفتند.
کد خبر: ۴۳۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 27 May 2017
به گزارش تابناک قم، مریم علی شیری با اشاره به ارائه خدمات بهزیستی به چهار گروه از کودکان جامعه اظهار کرد: کودکان کار، کودکان مهد، کودکان نیازمند و کودکان بی‌سرپرست چهار گروه از کودکان این جامعه هستند که از بهزیستی خدمات گوناگون و متناسب با شرایطشان دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بهزیستی در راستای ارائه خدمات مناسب و حمایت از کودکان خیابانی تلاش گسترده‌ای دارد، تصریح کرد: سال گذشته 350 کودک خیابانی در قم توسط بهزیستی شناسایی و مورد پذیرش قرار گرفتند.

معاون اجتماعی بهزیستی قم با بیان اینکه متأسفانه شاهد تولد نوزادان معتاد در برخی مناطق حاشیه‌ای هستیم، گفت: مادرانی که اعتیاد دارند و در دوران بارداری مواد مخدر مصرف می‌کنند. نوزاد آنان نیز با اعتیاد شدید متولد خواهد شد که برای بهبود و نگهداری در شرایط مناسب، اورژانس اجتماعی این نوزادان را با اجازه مراجع ذیصلاح به بهزیستی منتقل می‌کند.

وی اعطای تسهیلات و ایجاد اشتغال برای خانواده کودکان کار را از جمله اقدامات بهزیستی برشمرد و بیان کرد: با اجرای این طرح، کودکان کار نیز می‌توانند مانند سایر کودکان به تحصیل بپردازند و از دوران کودکی خود لذت ببرند. 

 علی شیری همچنین از همکاری آموزش‌ و پرورش با بهزیستی برای حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل خبر داد و خاطرنشان کرد: این کودکان توسط بهزیستی شناسایی و سپس با همکاری آموزش‌ و پرورش با خانواده آنان تماس گرفته و شرایطی فراهم می‌شود که بتوانند به تحصیل بپردازند.

معاون اجتماعی بهزیستی قم همچنین از برگزاری مشاوره ژنتیک، به زوج‌های جوان خبر داد و افزود: به بیش از 4 هزار نفر مشاوره ژنتیک ارائه شده که امیدواریم با استفاده از این راهکار شاهد تولد نوزادان مشکل‌دار در قم نباشیم.

علی شیری همچنین ساماندهی زنان خیابانی و دختران فراری را از اقدامات بهزیستی بر شمرد و گفت: بیش از 60 درصد ناهنجاری‌های اجتماعی مربوط به مهاجرینی است که ساکن قم نیستند.‌
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار