هشدارمديرکل بنادرمازندران به عوامل ساخت و ساز غيرمجاز

مديرکل بنادر ودريانوردي مازندران به عوامل ساخت وسازهاي غيرمجاز در حريم 60 متري درياي خزر محدوده ساحلي اين استان هشدار داد.
کد خبر: ۴۴۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶ 14 June 2017
سياوش رضواني روز چهارشنبه به خبرنگار ايرنا گفت : اخيرا در شهرهاي عباس آباد و رامسر تعدادي تجاوز به حريم رودخانه ها گزارش شده بود که با حضور به موقع کارشناسان نسبت به خلع يد آنها اقدام شد.
 
وي افزود : اگرچه از سه سال پيش تاکنون اقدامات خوبي در پيشگيري، مقابله و برخورد قضائي با عوامل ساخت و ساز غيرمجاز در سواحل مازندراني درياي خزر صورت گرفته است ، ولي گاهي اوقات در پي بازديدهاي ميداني و يا گزارش هاي موردي ردپاي برخي از متعرضين به حريم درياي خزر ديده مي شود.
مديرکل بنادر و دريانوردي مازندران با بيان اين که نمايندگان دستگاههاي اجرايي هر سه ماه يک بار از حريم ساحلي درياي خزر بازديد مي کنند، گفت : تاکنون عزم و اراده جدي مسئولان شهرهاي ساحلي در جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز در اين مناطق بسيار اثربخش بوده و شاهد کاهش چشمگير تجاوز به حريم دريا هستيم.
صدور اجازه ساخت اسکله و ساير تاسيسات و تجهيزات دريايي طبق قانون از سال 84 به سازمان بنادر و دريانوردي سپرده شد و بنا بر اين هرگونه فعاليت عمراني حقيقي و حقوقي در سواحل يا آب هاي مازندراني درياي خزر بايد با مجوز اداره کل بنادر و دريانوردي اين استان مستقر در نوشهر انجام شود.
** آزاد سازي حدود 25 کيلومتر از محدوده ساحلي مازندران در دولت يازدهم
مديرکل بنادر و دريانوردي استان مازندران همچنين از آزاد سازي حدود 25 کيلومتر از حريم 60 متري درياي خزر در اين استان در دولت يازدهم خبر داد .
وي گفت که اين موفقيت در پي اعمال مديريت يکپارچه ساحلي حاصل شد. مديريت يکپارچه ساحلي از سال 1393 در هشت استان کشور به رياست استاندار و دبيري مديران کل بنادر و دريانوري به اجرا در آمد.
رضواني افزود :‌ اين 25 کيلومتر حريم ساحلي تا پيش از اين در انحصار عده اي خاصي از افراد جامعه بود ولي اکنون تمامي مردم مي توانند از آن استفاده کنند.
** 296 فقره پرونده با موضوع تخلف تجاوز به حريم درياي خزر محدوده مازندران
مديرکل بنادر و دريانوردي مازندران همچنين تعداد پرونده هاي قضائي با موضوع تجاوز به اراضي حريم ساحلي و ايجاد تاسيسات دريايي غيرمجاز در حريم ساحلي مازندران در دولت گذشته را 296 فقره اعلام کرد و با ابراز خرسندي گفت که در 2 سال گذشته در پي همکاري دستگاه قضائي ، منابع طبيعي و آبخيزداري و ساير مسئولان ذيربط ، 94 فقره پرونده رسيدگي و مختومه شد.
رضواني افزود : کار رسيدگي بقيه پرونده ها نيز در دادگاه هاي منطقه در حال انجام است .
وي به متقاضيان حقوقي و حقيقي توصيه کرد تا قبل از هرگونه اقدام به ايجاد تاسيسات و تجهيزات دريايي در حريم 60 متري درياي خزر نسبت به دريافت مجوز از طريق کميته صدور مجوزسازه هاي دريايي دراين اداره کل اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار