نیاز امروز به تحلیل علمی عوامل قتل

نیاز امروز به تحلیل علمی عوامل قتل در جامعه بیش از هر زمان دیگری است؛ مسأله‌ای که امنیت روانی را به مخاطره می‌اندازد.
کد خبر: ۴۵۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 04 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، بی‌گمان بررسی عوامل زمینه‌ساز بحران‌های اجتماعی و سخن گفتن از آن به جهت آسیب‌شناسی موضوع اهمیت دارد؛ اما آنچه بیشتر اهمیت دارد، این است که معضلات اجتماعی با گذشت زمان قربانیان بیشتری می‌گیرد و بر دامنه این مسائل و پیامدهای جبران‌ناپذیر فردی و اجتماعی آن می‌افزاید؛ بنابراین باید هر چه زودتر برای این چرخه معیوب فکری کرد.

یکی از عواملی که به‌شدت احساس امنیت را به خطر می‌اندازد، قتل نفس است؛ وقتی قابیل، برادرش هابیل را کشت، اولین قتل جهان به نام وی ثبت شد. قتل عمد با انسان‌ها و در همه جوامع بشری بوده و خواهد ماند.

عوامل متعددی در وقوع این جرم نقش دارند؛ ازجمله این عوامل می‌توان به عوامل روان‌شناختی و جامعه‌شناختی اشاره کرد. جرم و جنایت در جامعه به وقوع می‌پیوندد و اثرات روانی خود را در جامعه بر اذهان عمومی مردم بر جای می‌گذارد.

از آنجا که نیروی انتظامی حافظ نظم و امنیت در جامعه است، برای این سازمان، قتل، یکی از عوامل برهم زننده امنیت جامعه بسیار مهم است؛ چراکه یک فقره قتل عمد بر امنیت روانی (احساس امنیت) اثر نامطلوبی از خود بر جای می‌گذارد و این مهم از گفت‌وگوی مردم کوچه و بازار و تحلیل آن‌ها از قتل و جرائم خشن صورت گرفته در جامعه و نیز عکس‌العمل‌ها و تحلیل‌های جراید و مطبوعات قابل ارزیابی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار