افتتاح دو کلینیک سیار دندانپزشکی در یزد

کد خبر: ۴۷۱۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۹ 03 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در راستای اجرای تحول سلامت دهان و خدمت‌رسانی به مناطق محروم و دور افتاده، دو واحد کلینیک سیار دندانپزشکی در یزد افتتاح شد .

دکتر«محمدحسن لطفی» در مراسم افتتاحیه کلینک های سیار دندانپزشکی، اظهار کرد: خدمات دندانپزشکی از گرانترین خدمات سلامت است و 20 درصد هزینه‌های پرداختی از جیب مردم پرداخت می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر 90 درصد جمعیت کشور به یکی از انواع بیماریهای دهان و دندان مبتلا هستند و توجه ویژه وزارت بهداشت در ارائه خدمات پیشگیرانه ، نقش موثری در کاهش هزینه‌های دندانپزشکی ایفا می کند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در این کلینیک‌ها خدمات سطح یک و دو دندانپزشکی به صورت رایگان به گروه‌های هدف شامل دانش آموزان زیر 14 سال، مادران باردار و یک سال پس از زایمان ارائه شود .

این مقام مسئول تصریح کرد: در این کلینیک‌های سیار یک دنداپزشک ویک دستیار خدماتی نظیر معاینه، آموزش بهداشت، وارنیش فلوراید، ترمیم، پرکردن، کشیدن و جرم گیری را برای عموم مردم مناطق حاشیه نشین و محروم استان ارائه می کنند .

دکتر لطفی با بیان این که هدف از اجرای این طرح خدمت رسانی به مناطق محروم و کمتر برخودار است، خاطرنشان کرد: این واحدهای سیار در میدان طلاییه واقع در منطقه حسن آباد افتتاح و قرار است جهت ارائه خدمات رایگان به مردم در محوطه مسجد امام حسین (ع) این منطقه مستقر شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار