افزایش توزیع شیر در مدارس استان تهران

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: توزیع شیر در مدارس استان از 20 نوبت به 53 نوبت افزایش یافت.
کد خبر: ۴۷۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 14 June 2015
محسن بهارلو در حاشیه آیین اختتامیه طرح تأمین و توزیع شیر مدارس شهرستان های استان تهران در اردوگاه مصطفی خمینی (ره) شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران افزود: توزیع شیر در مقاطع ابتدایی، راهنمایی، مدارس شبانه روزی و استثنایی انجام می شود که طبق آمار اینک 70 درصد مدارس شهرستان های استان تهران شیر استریلیزه و 30 درصد مدارس شیر پاستوریزه لیوانی دریافت می کنند. 

وی گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سه کارخانه عهده دار توزیع شیر در مدارس زیر پوشش هستند که وظیفه شیر استریل و پاستوریزه را برعهده دارند. 

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران به برگزاری کارگاه های آموزشی برای توزیع کنندگان شیر در مدارس اشاره کرد و افزود: تاکنون برای دو هزار و 137 مدیر مدرسه و مربی بهداشت و 750 سرایدار مدرسه این کارگاه های آموزشی برگزار شده است. 

وی به توزیع شیر در مدارس شهرستان دماوند اشاره کرد و گفت: با تلاش کمیته ملی شیر مدارس شهرستان های استان تهران از ابتدای آذر سال 93 تا اردیبهشت ماه سال جاری پنج هزار و 700 بسته شیر پاستوریزه رایگان در بین 13 هزار دانش آموز دماوندی در مقاطع ابتدایی و راهنمایی توزیع شد. 

بهارلو در ادامه شیر را یکی از کامل ترین مواد غذایی و منبع غنی برای بدن دانست و افزود: مصرف شیر در کاهش هزینه های درمانی نقش موثری دارد که لازمه آن آشنا کردن خانواده ها به ارزش غذایی و فواید شیر است. 



*میزبانی مدارس استان تهران از اسکان روزانه 55 هزار نفر مسافر در تابستان 

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران به آغاز فصل تابستان و اسکان مسافران در سطح شهرستان های استان تهران اشاره و افزود: شهرستان های استان تهران روزانه میزبان 55 هزار نفر مسافر فرهنگی و غیر فرهنگی هستند که این آمار نسبت به سال های گذشته 15 درصد رشد داشته است. 

بهارلو با بیان اینکه مسافرت ها از اواسط خرداد ماه آغاز شده گفت: اسکان تابستانه طبق سال های قبل در شهرستان های استان تهران به ویژه دماوند و فیروزکوه به سبب موقعیت اقلیمی و شهرری به سبب موقعیت مذهبی می باشد. 

وی با اشاره به آماده سازی 56 آموزشگاه و 397 کلاس در سطح شهرستان های استان تهران خاطرنشان کرد: مسافران می توانند با هماهنگی و انجام تدارکات خاص از خدمات رفاهی بهره مند شوند. 
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار