اجرای طرح «نماد» با هدف محافظت دانش‌آموزان در برابر آسیب‎های اجتماعی

رییس مرکز مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی دادگستری لرستان از اجرای طرح «نماد» با هدف محافظت دانش‌آموزان در برابر آسیب‎های اجتماعی خبر داد.
کد خبر: ۴۷۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ 17 August 2017

گودرز نیازی رییس مرکز مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی دادگستری لرستان در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، از اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان «نماد» با همکاری آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در این طرح در هر مدرسه یک کارگاه آموزشی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی افزود: این طرح به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح اجتماعی است که برای آموزش دانش‌آموزان و خودمراقبتی در برابر آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

نیازی افزایش ‏‏حمایت‌های روانی و اجتماعی  از دانش‌آموزان و افرایش توانمندی آنان در برابر آسیب‌های اجتماعی را ازجمله مزایای این طرح عنوان کرد و ادامه داد: توجه، تربیت و آموزش صحیح نسل آینده‌ساز جامعه همواره از دغدغه‌های مسئولان بوده و این طرح هم به‌دنبال شرایطی است که دانش‌آموزان را در برابر آسیب‌های اجتماعی محافظت کند.

وی پیشگیری از وقوع جرائم را رکن اساسی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری  دانست و افزود: مرکز مطالعات اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه رسالت آسیب‌شناسی با ارزیابی رفتار در حوزه‌های مختلف را بر عهده داشته و در برنامه‌ریزی‌های پیشگیرانه در تعامل با دستگاه‌های ذی‌ربط با توجه به مبانی علمی ورود می‌کند.

نیازی آموزش را از مقدمات توفیق در مقوله پیشگیری و کاهنده جرم و آسیب عنوان و اظهار کرد: در این هر کارشناسان با حضور در مدارس آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار