مایه‌کوبی 381 هزار نوبت سر دام درملکشاهی

رئيس اداره دامپزشكي شهرستان ملكشاهي از مایه‌کوبی بيش از 381 هزار نوبت سر دام به صورت رايگان در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۸۲۱۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 22 August 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛قدرت‌الله آزادفر اظهار داشت: از هفته دولت سال 95 تا کنون بیش از 381 هزار و 300 نوبت سر واکسیناسیون توسط کارکنان دامپزشکی شهرستان ملکشاهی در مناطق روستایی و عشایری به صورت رایگان برای دامداران منطقه انجام پذیرفته است.

وی افزود: این تعداد واکسیناسیون شامل آبله، PPR، تب برفکی، آنتروتوکسمی، اکتیما گوسفند و بز، بروسلوز بره و بزغاله، تب برفکی، لمپی اسکین، شاربن، تیلریوز در گاو و بروسلوز گوساله بوده است.

این مسؤول اضافه کرد: در این مدت 420 قلاده سگ نیز علیه بیماری هاری واکسینه شده است.

وی ادامه داد: طی همین مدت 78 مورد بازدید، نمونه‌گیری و مراقبت‌های بهداشتی لازم با معاینه سه هزار و 550 رأس دام، به منظور شناسایی کانون‌های بیماری و پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام صورت پذیرفته و همچنین اقدام به معالجه 18 هزار و 250 رأس دام در کلینیک دامپزشکی شهرستان شده است.

آزادفر تصریح کرد: مراقبت‌های بهداشتی فعال به صورت مستمر با انجام بازدید، نمونه برداری و تست‌های مختلف از مراکز آبزی پروری، و زنبورستان‌ها و مرغداری‌ها در سطح شهرستان انجام شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ملکشاهی اظهار داشت: نظارت‌های شرعی و بهداشتی قبل و بعد از کشتار در کشتارگاه دام صورت پذیرفته به طوریکه طی یکسال گذشته، 3 هزار و 761 رأس دام در کشتارگاه شهرستان تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی ذبح و به بازار عرضه شده است.

وی ادامه داد: همچنین 3 هزار و 633 مورد بازدید از اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل قصابی‌ها، کبابی‌ها و ... انجام شده و 39 نفر متخلف از ضوابط بهداشتی دامپزشکی به مراجع قضایی معرفی شدند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار