مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی سمنان:

آتش‌نشانی سمنان در 151 حادثه و حریق خدمات‌رسانی کرد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: آتش‌نشانی سمنان در 151 حادثه و حریق در مردادماه امسال خدمات‌رسانی کرد.
کد خبر: ۴۸۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 29 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، سعید اسماعیل‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس استان سمنان اظهار داشت: در مردادماه امسال 70 مورد آتش‌سوزی و 81 مورد عملیات امداد و نجات در این شهرستان به وقوع پیوسته است.

وی افزود: در تیرماه 96 سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان به دو هزار و 706 تماسی که با سامانه 125 برقرار شد، پاسخ داده است که از این میزان تماس با مجموع 72 ساعت و 17 دقیقه عملیات اطفا، امداد و نجات و میانگین سه دقیقه و 39 ثانیه زمان رسیدن به محل حادثه به کار خود پایان داده است.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان آتش‌نشانان 70 مورد حوادث آتش‌سوزی را در این ماه پوشش دادند که علل حریق‌های رخ‌داده شامل بی‌احتیاطی، خودسوزی درختان سوزنی شکل در فصل گرما و ... بوده و از این میزان بیشترین تعداد آن به 50 مورد به معابر ساختمان‌های متروکه، ضایعات و سطل‌های زباله، فضای سبز و ... اختصاص دارد.

اسماعیل‌پور خاطرنشان کرد: مأموران آتش‌نشانی شهرستان سمنان در این ماه در 81 مورد حادثه جداگانه شامل باز کردن درب منزل و خودرو (محبوسی)، گیرکردن حلقه یا انگشتر، تصادف و واژگونی خودرو، آسانسور و گرفتن حیوانات موذی و ... شرکت داشته و به شهروندان و هموطنان امدادرسانی کردند و آن‌ها را از خطرات ناشی از این حوادث نجات داده‌اند.

وی تصریح کرد: بیشترین آمار حوادث با 42 مورد مربوط به محبوس شدن در کابین آسانسور و گرفتن حیوانات موذی بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان اظهار داشت: 9 مورد از این حوادث آتش‌سوزی، امداد و نجات خارج از محدوده شهری رخ‌ داده که توسط نیروهای عملیاتی به‌خوبی پوشش داده شده است.

اسماعیل‌پور افزود: تعداد نجات‌یافتگان در این عملیات، 84 نفر مرد و زن است که توسط نیروی‌های عملیاتی امدادرسانی شده‌اند.

به گفته وی، در ماه گذشته، 304 نفر ساعت از کارکنان ادارات و شرکت‌ها نیز دوره‌های آموزش مقدماتی را به جهت ارتقای فرهنگ ایمنی فراگرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار