شانزدهمین اهداء عضو استان به نام مرد 48 ساله دهدشتی ثبت شد

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شانزدهمین اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
کد خبر: ۵۱۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 27 October 2017
شانزدهمین اهدای عضو بیمار مرگ مغزی کهگیلویه و بویراحمد از طرف یک مرد 48 اهل روستای بیمنجگان دهدشت صورت گرفت ، تا کهگیلویه و بویراحمد همچنان رتبه نخست کشور در اهدای عضو به نسبت جمعیت را داشته باشد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر غلامعباس سبز افزود: اهدای دو کلیه، کبد و قرنیه های مردی 48 ساله از اهالی شهرستان کهگیلویه -روستای بیمنجگان- که دچار ایست قلبی تنفسی شده بود و بدنبال آن مرگ مغزی گردید، به بیماران نیازمند زندگی تازه ای بخشید.

وی خاطر نشان کرد: پس از اظهار رضایت خانواده مرحوم "محمد حسین اکوان"، تیم جراحی پیوند اعضای شیراز در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت حضور یافته و اعضای نام برده را پس از خارج کردن از بدن بیمار، به بیمارستان ابن سینا شیراز انتقال داده و به بیماران نیازمند به این اعضای حیاتی پیوند داده شد.

دکتر سبز در پایان ضمن ارج نهادن به این اقدام خداپسندانه از خداوند منان برای آن مرحوم طلب مغفرت و برای خانواده ایشان صبر و شکیبایی مسئلت نمودند.
لازم به توضیح است ، غلام‌محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس  شورای اسلامی در نخستین آیین جشن نفس در کهگیلویه و بویراحمد که با حضور خانواده اهدا کنندگان عضو برگزار شد گفته بود : ایران رتبه نخست اهدای عضو در آسیا را دارد و استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به نسبت جمعیت رتبه نخست اهدای عضو را در کشور دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار