مجری پروژه پایتخت کتاب در قزوین خبر داد

راه‌اندازی پایگاه مجازی «قزوین کتاب»/ ارائه خدمات ویژه به نابینایان

مجری پروژه پایتخت کتاب در قزوین از راه‌اندازی پایگاه مجازی به نام «قزوین کتاب» خبر داد و گفت: این پایگاه به منظور ترویج فرهنگ مطالعه، معرفی آثار مفاخر استان و نویسندگان راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۵۳۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 29 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، اکبر اسکندری‌نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به همراه مجری پروژه پایتخت کتاب در قزوین، با محمد درافشانی سرپرست جدید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین دیدار و گفت‌وگو کرد.

مجری پروژه پایتخت کتاب در قزوین در این دیدار با اشاره به طرح پایتخت کتاب از سوی یونسکو اظهار داشت: این طرح به صورت جهانی در حال انجام است و با توجه به امتیازهای صورت گرفته، هرساله در یکی از استان‌‌های کشور در طرح پایتخت کتاب انتخاب می‌شود.

زهرا گروه‌ای با اشاره به تبیین فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ادامه داد: زیرساخت‌های طرح پایتخت کتاب در استان قزوین همکاری‌های لازم با مؤسسات، دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان‌ها از جمله اداره‌کل بهزیستی، اداره‌کل آموزش‌ و پرورش و شهرداری قزوین انجام شده است.

وی یادآور شد: با هماهنگی‌ها و تعامل صورت گرفته درصدد هستیم فعالیت‌های استان قزوین در زمینه مستندات کتاب، این استان به عنوان پایتخت کتاب کشور انتخاب شود که می‌طلبد تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ شود.

مجری پروژه پایتخت کتاب در قزوین با بیان اینکه شهرداری قزوین می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش بسزایی ایفا کند، گفت: استان قزوین از دیرباز مفاخر و نویسندگان بسیاری در خود جای داده است که می‌توان با معرفی آثار مفاخر، در خصوص ترویج مطالعه کتاب اقدامات مؤثر و مطلوبی انجام داد.

گروه‌ای از اجرای طرح «همیار کتاب» در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد و اضافه کرد: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌توان از سنین پایین آغاز کرده و زمینه آشنایی کودکان با مطالعه کتاب را فراهم کرد.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: باتوجه به گفتمان‌هایی که با اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان صورت گرفته است، راویان و نقالان کتاب می‌توانند با حضور در در مدارس، زمینه ترویج فرهنگ مطالعه را فراهم کنند.

مجری پروژه پایتخت کتاب در قزوین از راه‌اندازی پایگاه مجازی به نام «قزوین کتاب» خبر داد و مطرح کرد: این پایگاه به منظور ترویج فرهنگ مطالعه، معرفی آثار مفاخر استان و نویسندگان راه‌اندازی شد که خدمات شایانی را در این زمینه به کتاب‌دوستان ارائه می‌دهد.

گروه‌ای همچنین به ارائه خدمات ویژه نابینایان در استان قزوین اشاره و تصریح کرد: طبق توافقی که با سازمان بهزیستی صورت گرفته است، خدماتی از قبیل کتاب‌های صوتی و بریل به نابینایان ارائه می‌شود تا آن‌ها هم بتوانند از این خدمات در راستای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در استان استفاده کنند.

وی بیان کرد: برای ترویج فرهنگ مطالعه باید همه دستگاه‌ها و مردم پای کار آمده تا شاهد رونق فرهنگی در استان قزوین باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار