هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری:

آمار رضایت‌دهی خانواده‌های مرگ مغزی در چهارمحال و بختیاری بالاتر از نُرم کشوری است

تابناک چهارمحال وبختیاری- هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری گفت: آمار رضایت‌دهی خانواده‌های مرگ مغزی در استان 65 تا 75 درصد است که این تعداد بالاتر از نُرم کشوری 30 درصد است.
کد خبر: ۵۴۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 31 December 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- زهرا سیاح با اشاره به اینکه در 7 ماهه نخست سال جاری اعضای 30 بیمار مرگ مغزی در چهارمحال و بختیاری اهدا شده است، اظهار کرد: این آمار در مدت مشابه سال گذشته 17 نفر و در مدت مشابه سال 94، 14 بیمار مرگ مغزی بوده است.
وی با بیان اینکه در این مدت 70 عضو توسط خانواده‌های بیماران مرگ مغزی در چهارمحال و بختیاری اهدا شده است، افزود: از این تعداد 14 کلیه در داخل استان به صورت کاملاً رایگان به بیماران نیازمند اهدا شده است.
هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری از کسب رتبه برتر استان در زمینه اهدای عضو در کشور خبر داد و اضافه کرد: استان ما به نسبت جمعیتی که دارد در کنار شیراز و تهران رتبه‌های برتر کشوری را در زمینه اهدای عضو کسب کرده که این نشان‌دهنده فرهنگ و سخاوتمندی بالای مردم منطقه است.
سیاح با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری از هر سه خانواده مرگ مغزی، 2 نفر به اهدای عضو رضایت می‌دهند، ادامه داد: آمار رضایت‌دهی خانواده‌های مرگ مغزی در استان 65 تا 75 درصد است که این تعداد بالاتر از نرم کشوری 30 درصد است.
وی گفت: مردم استان در زمینه دریافت کارت اهدای عضو نیز استقبال بسیار خوبی داشته‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار