سرعت طرح‌های توسعه‌ای ‌سواحل مکران متناسب با ‌حساسیت رهبری نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سرعت طرح‌های توسعه‌ای در سواحل مکران و به‌ ویژه چابهار کند است و متناسب با توصیه و حساسیت رهبر معظم انقلاب نیست.
کد خبر: ۵۵۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ 13 January 2018

سردار احمد وحیدی اظهار داشت: چابهار می‌تواند محور تعاملات اقتصادی ملی و بین‌المللی قرار گیرد و ایران می‌تواند همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خود را  از مسیر بندر چابهار  تحقق بخشد چرا که تنها بندر اقیانوسی ایران مطئمن‌ترین راه و کریدور برای دسترسی کشورهای آسیای‌ میانه و افغانستان، هند و کشورهای حوزه اقیانوس هند به بازارهای یکدیگر است.

وی افزود: وجود 320 کیلومتر مرز آبی در امتداد سواحل مکران،‌‌ 11 ‌بندر ماهگیری و جایگاه تخلیه صید،‌ 2 بندر منحصر به‌ فرد با قابلیت پهلوگیری کشتی‌های غول‌پیکیر و زمین‌های کشاورزی و شیلاتی مناسب برای پرورش میگو تنها بخشی از ظرفیت‌های بی‌نظیر چابهار و سواحل مکران است که باید متناسب با نگاه توسعه‌ای رهبر معظم انقلاب به آنها پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: سرعت طرح‌های توسعه‌ای در سواحل مکران و به‌ ویژه چابهار کند است و متناسب با توصیه و حساسیت رهبر معظم انقلاب نیست که امیدواریم با طرح‌ها و برنامه‌های جهشی، عقب افتادگی‌ها جبران شود و چابهار نقش بین‌المللی خود را در تعاملات اقتصادی به خوبی ایفا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار